Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Ruští oligarchové opustili trh se superjachtami, jejich prodej klesl

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Celý článek
0

Emun spouští v Česku nový private equity fond. Zaujme správce rodinného majetku, nadace nebo církve

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Celý článek
0

Poučení u sousedů. Jak dopadl německý experiment s levnými jízdenkami?

S koncem prázdnin vypršel v Německu tříměsíční experiment, v jehož rámci nabízeli dopravci díky vládním dotacím extrémně levné jízdné v hromadné dopravě.

Poučení u sousedů. Jak dopadl německý experiment s levnými jízdenkami?
ilustrační foto | Shutterstock.com

Lidé mohli cestovat běžnými regionálními vlaky, autobusy nebo metrem za devět eur měsíčně.

Vzápětí po skončení programu se rozpoutala debata, zda celá akce stála za to a jaké byly její efekty. Po jeho pokračování volali kromě samotných cestujících především ekologové. Ti spočítali, že díky slevám lidé omezili cestování autem a ušetřili prý 1,8 milionu tun na emisích CO2. Zhruba stejný objem vyprodukuje 350 tisíc německých domácností za celý rok.

Proti byli především lidé, kteří hledí na ekonomickou stránku věci, a to včetně německého ministra financí Christiana Lindnera. Státní kasu totiž program vyšel zhruba na 2,5 miliardy eur. A především – zdaleka ne všichni cestující slevy využili jen k přesednutí z auta do vlaku. Stejně jako u všech dotovaných služeb se projevilo také nadužívání a plýtvání, kvůli kterému byly vlaky přeplněné celé léto.

Nejlépe to dokázal jeden z cestovatelů, který se na tiskové konferenci ministra Lindnera zeptal, proč je proti pokračování slev. Prý si díky nim užil léto a nacestoval za tři měsíce 11,5 tisíce kilometrů. Bezelstnost tazatele šokovala i samotného ministra. „Vy jste nacestoval 11,5 tisíce kilometrů za 27 eur? To prostě není udržitelné,“ zněla jeho odpověď.

Pro ekonomy to ovšem překvapení může být jen stěží: přesně před podobnými vykuky, kteří budou slevy využívat nadoraz, varovali už na jaře, kdy se program na jízdné za hubičku připravoval.