Válka na Ukrajině ukázala, že EU zbrojení sama neutáhne. Šéf Saabu varuje před protekcionismem

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Saab patří mezi největší výrobce zbraní v Evropě a jeho ředitel Micael Johansson varuje před příliš ochranářskou politikou EU při výrobě vojenské techniky a produkci zbraní a munice.

Celý článek
0

Většina českých firem chce přijetí eura, ukázal průzkum

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

České firmy by většinou uvítaly zavedení společné evropské měny v Česku. Za výhodu eura považují zejména odstranění kurzového rizika a snížení transakčních nákladů. Jako rizikovou naopak vnímají společnou měnu z pohledu možného ručení za dluhy jiných států eurozóny. Vyplývá to z průzkumu společnosti Deloitte.

Celý článek
0

Komentář: Evropa ekonomicky upadá. Nic než radikální integrace a jednotný trh nepomůže

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Celý článek
0

Ponořit, hořím!

Elektromobilů a hybridů v Česku přibývá. Hasičům ale chybí vybavení k řešení komplikovaných nehod a požárů.

Ponořit, hořím!
ilustrační foto | Profimedia.cz

Dramatické scény podobné té z čestlického autoservisu na okraji Prahy v Česku téměř nejsou k vidění. I proto si záběry hasičů, jak v ochranných oblecích a maskách bojují s doutnajícím hybridem BMW, získaly velkou pozornost. Byl to teprve druhý podobný požár v Česku.

Téměř žádnou pozornost si naopak nezískalo vyústění celého příběhu. To přišlo až minulou středu, po dvou týdnech. Až tehdy hasiči vyzvedli vrak vozu ze speciální nádrže napuštěné vodou, do níž byl celou dobu ponořený. Důvod? Hrozilo, že se baterie znovu vznítí. A jelikož ji není možné vymontovat, muselo pod hladinu celé auto.

Na tom, že leželo po požáru v lázni dvě neděle, není v případě elektroauta nic až tak neobvyklého. Podobné případy jsou známé i ze zahraničí, kde mají více zkušeností s auty na baterku doutnajícími mnoho dní. Zarážející ale je, že zničený hybrid na celou dobu obsadil jediný kontejner určený přesně pro tyto případy, který mají hasiči v celém Česku k dispozici.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit