Rána pro ukrajinskou ekonomiku. Evropa omezí dovoz drůbeže, vajec a cukru

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Celý článek
0

Důchodová reforma musí být na sílu. Dobrovolnost nemá smysl, kdo si nechce spořit, ať ze systému vystoupí

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Celý článek
0

Praha nestaví a je drahá. Investory teď více lákají Brno a Ostrava

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Celý článek
0

Pomáhat, či nepomáhat

Největší česká automobilka letos do září vydělala přes dvacet miliard. Přesto by měla dostat státní pomoc na mzdy zaměstnanců zavřených fabrik

Pomáhat, či nepomáhat
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník Hrot

V nejbližších dnech by mělo padnout definitivní rozhodnutí o tom, zda a jak velkou část problémů českého automobilového sektoru převezme na svá bedra státní kasa. Pokud vláda potvrdí předběžnou dohodu z tripartity v polovině října, ještě letos může erár začít posílat automobilkám a jejich dodavatelům příspěvky na mzdy zaměstnanců ve výši stovek milionů až miliard korun.

Vláda, zaměstnavatelé a odboráři většinou nehledají shodu snadno; v případě čipové krize a útlumu výroby v závodech největší automobilky v Česku se ale příliš nehádali. Škodovce a jejím partnerům je podle nich třeba pomoci. Jde o stavební kámen české ekonomiky i exportu a potíže sektoru automotivu by nakonec stát bolely víc, než když teď obětuje pár miliard, znělo jednohlasné vysvětlení.

Zároveň se ale ozývá kritika. Opravdu je úkolem státu, aby pomáhal firmě, která letos za prvních devět měsíců vykázala zisk 23 miliard korun? Kdo jiný už by si měl vytvořit pověstnou „vatu“ na horší časy? A je správné vyplácet státní miliardy podniku, který v minulých letech posílal akcionářům dividendy v desítkách miliard korun?

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit