Rána pro ukrajinskou ekonomiku. Evropa omezí dovoz drůbeže, vajec a cukru

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Celý článek
0

Důchodová reforma musí být na sílu. Dobrovolnost nemá smysl, kdo si nechce spořit, ať ze systému vystoupí

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Celý článek
0

Praha nestaví a je drahá. Investory teď více lákají Brno a Ostrava

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Celý článek
0

Podnikatelská cesta Luboše Hajského: od stínítek přes světla až k vodíku

Luboš Hajský začínal jako údržbář. Dnes má jeho vývojářská firma Devinn obrat 160 milionů korun a vedle LED světel pro motosport se zaměřuje na atraktivní vodíkové technologie.

Podnikatelská cesta Luboše Hajského: od stínítek přes světla až k vodíku
Vývojářská společnost Devinn Luboše a Věry Hajských vybudovala v Jablonci vodíkové centrum. Prorazit chce s mobilní jednotkou H2BASE, která mění vodík na elektřinu. | Tomáš Novák týdeník HROT

Historie výroby hraček v Hračkárně v Mladé Boleslavi odstartovala už ve 30. letech. Původně zde dva prvorepublikoví podnikatelé vyráběli dřevěná autíčka a pár podobných je v nově zrekonstruovaném areálu k vidění i dnes. Slouží ovšem jen jako nápaditá dekorace vývojového centra společnosti Devinn, za kterou stojí manželé Luboš a Věra Hajští. I v Devinnu se vše točí kolem „autíček“. Zákazníky ovšem nejsou malí kluci jako v první polovině 20. století, ale Škoda Auto. 

Během sedmi let od svého vzniku se Devinn rozrostl na společnost se stovkou zaměstnanců a se 160milionovým obratem. Firma prorazila především díky vývoji a testování LED světel pro mladoboleslavskou automobilku, nyní je její záběr ovšem mnohem širší a sahá až k vodíkovým technologiím, které dnes stojí v centru zájmu nejen automobilového průmyslu, ale celé energetiky. 

Podnikatelská cesta Luboše Hajského přitom začínala v 90. letech na pozici údržbáře společnosti Lukov Plast z Českého Dubu. I s jeho pomocí se z firmy podařilo vybudovat významného dodavatele automobilového průmyslu s 340 zaměstnanci, jehož hlavním produktem je dnes sluneční clona do aut. Hajský si za to vysloužil pozici technického ředitele a čtvrtinového podílníka. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit