Podfuk online, Inc.

Jak firmy falšují recenze svého zboží v internetových obchodech a přiživují se na lidské naivitě

Podfuk online, Inc.
ilustrační foto | Shutterstock

Pět ze šesti odborníků na společenské hry doporučuje ruskou ruletu jako zcela bezpečnou zábavu, čtete. Napadne vás, že je v tom háček? V rozporu s tím, co si o sobě člověk rád myslí, nejspíš nenapadne. Vezmete si na rodinnou sešlost revolver namísto dostihů a sázek – a zbytek toho příběhu bude zanedlouho uložen v policejních zprávách.

Nadsázka v předcházejícím odstavci se naneštěstí týká pouze hry samotné, nikoli principu. Jsme ochotni naletět takřka jakémukoli nesmyslu, jen když u toho budeme mít pocit, že jsme ušetřili. A když nakupujeme přes internet, kde nás od takové výhodné transakce dělí jediné kliknutí, naší soudnosti to nijak nepřidává.

Zhruba to je výsledkem studie, která se pokoušela změřit, nakolik firmy zneužívají uživatelských recenzí k tržní manipulaci. Česky to znamená, nakolik je pro ně výhodné platit falešné recenze, bodování, hodnocení a ratingy, které mají uměle vylepšit dojem, jímž jejich online nabídka působí.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit