Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Pochybné čínské vítězství: letoun C919 nemá posvěcení o bezpečnosti

Čína má své první velké dopravní letadlo, největší světové aerolinky se do jeho koupě ale nejspíš nepohrnou.

Pochybné čínské vítězství: letoun C919 nemá posvěcení o bezpečnosti
Čínský letoun C919 | foto Profimedia.cz

Nový symbol národní hrdosti, velké technologické vítězství, krok k nezávislosti na prohnilém Západu. Zhruba tak by se daly shrnout nadšené výkřiky, které zazněly v čínských médiích na konci května poté, co se uskutečnil první komerční let dopravního letadla „made in China“.

Čínský letoun C919 ostrý provoz s pasažéry zahájil na trase mezi Šanghají a Pekingem. Výrobce Commercial Aircraft Corporation of China tvrdí, že všechno proběhlo hladce, a nic tak nebrání nasazení do plného provozu.

Nový letoun má ukončit ponižující závislost čínských aerolinek na dodávkách amerického Boeingu a francouzského Airbusu. Konkrétně má konkurovat strojům Airbus A320 a Boeing 737. Už tak nebude platit starý bonmot čínských politiků, podle kterého prý firmy z říše středu musejí vyrobit a vyvézt 800 milionů košil, aby z výdělku mohl Peking pořídit jeden boeing.

Jako všechno, co prohlásí komunisté, je ovšem třeba brát s rezervou i hrdý jásot oslavující první čínské dopravní letadlo. Čínští lídři už se totiž nepochlubili, že letoun sice sestavila tamní firma, dobrá polovina součástek ale pochází z dovozu. Režim také pochopitelně nepřiznal, že kvůli konstrukci letadla provozoval agresivní průmyslovou špionáž na nenáviděném Západě, bez níž by vývoj trval o mnoho let, ne-li desetiletí, déle.

Diskutabilní je i schopnost konkurovat Boeingu a Airbusu. Čínská pýcha nemá posvěcení o bezpečnosti od mezinárodních úřadů. Létat tak C919 bude moci jen v Číně; s bezpečností si pak nebudou nejspíš dělat hlavu ani čínské „kolonie“ v Africe. Největší světové aerolinky ale ještě dlouho zůstanou u prověřených letadel západní výroby.