Epidemie čínské chřipky přinesla internetové prodejně Pilulka.cz větší nárůst byznysu než o Vánocích. Ale také spor se Státním ústavem pro kontrolu léčiv.
Zatímco obchodníci z kamenných prodejen počítali ztráty, Martin Kasa přemýšlel, kolik bude potřebovat nových lidí, kde je sežene, jak zvýší kapacity distribuce a co přestane prodávat, aby vůbec stíhal plnit objednávky nejpoptávanějšího zboží. Internetová lékárna Pilulka.cz stejně jako její kamenné pobočky jely od března naplno.
Kasa vzpomíná na nejdivočejší březnové týdny na trhu jako na válečný čas, kdy se za nedostatkové roušky, rukavice nebo dezinfekci platilo na dřevo. Koronavirová část byznysu Pilulky dosáhla až poloviny obratu. Už dnes je díky tomu jisté, že letošní výsledky dalece překonají původní plány – a ani ty nebyly malé. Po loňských tržbách přes 2,4 miliardy měla firma vyrůst o 30 procent.
Začátek epidemie musel být nápor. Lidé vykupovali ochranné prostředky, léky. Jak vypadal váš byznys?
Rozdělil bych to na kamenné lékárny a internet, trochu se to lišilo. Kamenné lékárny zažily boom na začátku března, kdy nikdo nevěděl, co se bude dít. Hrozilo, že situace bude kritická, nebude se smět vycházet, takže se lidé chtěli předzásobit. Bylo to hektické období – řešili jsme bezpečnost lékárníků, stavěli ochranná skla a nával zákazníků.
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot