Ošklivé holky neexistují, říká šéfka Dermacolu

Nekoncepčnost a nepřipravenost naší vlády nemohou odnášet naše děti, říká šéfka Dermacolu Věra Komárová.

Ošklivé holky neexistují, říká šéfka Dermacolu
Věra Komárová | Tomáš Novák týdeník HROT

Věra Komárová chce měnit svět pomocí rtěnek. Působí při tom tak přesvědčivě, že i já jsem po letech jednu vyzkoušela. To je ale jen jeden její rozměr. Přestože tvrdí, že krása je důležitější než chytrost, pro ni samotnou to neplatí. Jinak by těžko z postu šéfky strategie dokázala z Dermacolu udělat něco víc než jen milou retro značku. A těžko by zorganizovala petici proti zavření škol, kterou podepsalo šest tisíc lidí, včetně významných osobností z medicíny a byznysu. 

Novou tváří Dermacolu se stala horolezkyně Klára Kolouchová. Proč ona?

Klára byla spojena s Dermacolem dříve, než jsem ji oslovila. Víte, že na K2 lezla s make-upem? Viděla jsem její přednášku, ona šla na ten kopec třikrát, než se tam vyškrábala. Ví, co obnáší zklamání, má v sobě sílu znovu a znovu se zvednout. Dneska je všechno tak trochu fejk a ona je skutečná. 

Takže klasickou modelku už nechcete?

Pokud jsme modelky použili, nikdy to nebylo na dlouho. Od začátku byla naše síla v tom, že jsme Dermacol spojovali s tvářemi, kterým se dá věřit. Na krém pro zralé krásné padesátnice jsme používali opravdu krásné pětapadesátky, na krém pro čtyřicítky ženy nad 40. Některé krásné „modelky“ byly hvězdami rok a pak zmizely a stejně dopadly naše výrobky. Vážně. My nepotřebujeme superstar, potřebujeme nosiče, Dermacol je sám o sobě silná značka. Top of mind Dermacol make-upů (první značka dané kategorie, která se dotázanému vybaví – pozn. red.) je 28 procent, to si tady mohou přát všechny značky světa. Naše motto je: S láskou ke kráse měníme svět. Tím, že nosíme rtěnky, make-up, vypadáme pěstěně, upraveně, sebevědomě a jako krásné ženy ho opravdu trochu měníme.

Proč tedy nepoužijete nějakou obyčejnou nehezkou ženu a nezměníte ji?

Já neznám nehezkou ženu. Vím, že když namaluju jakoukoli ženu, bude nádherná. Ošklivé holky neexistují. 

Jak ovlivnil prodeje kosmetiky covid?

S make-upy jsme zaplakali a nejen tady v Česku. Máme výborný krycí make-up, ale když máte roušku, nepotřebujete ho. Problém bylo všechno včetně logistiky – letadla nelétala, sklady byly zavřené a dodnes nejsou večírky, takže se ženy líčí o hodně méně. Nás často používají filmové produkce, ale moc se netočí…

Dá se s tím vůbec něco dělat?

V Česku jsme během prvního lockdownu vyvinuli kompletní antibakteriální řadu mýdel a dezinfekčních gelů, čímž jsme zaplnili velkou poptávku na trhu. V tu chvíli nebylo nic – velejemný alkohol jako hlavní ingredience, obaly, pumpičky, prostě nic. Použili jsme všechny druhy obalů, co jsme měli na skladě. Provedlo se nám pro Dermacol získat prostor v supermarketech. Na antibakteriální řadě jsme udělali skoro deset milionů, ale jen tady v Česku. V cizině je velmi těžké získat pro biocid (dezinfekci) registrace. 

Už víte, jaké budete mít za letošek ekonomické výsledky?

V Česku si myslím, že budeme obratově zhruba na 104 procentech oproti roku 2019, propad máme hlavně v exportu.

Máme svoji továrnu, takže to, co jsme ztratili na maržích, snad trochu dohoníme tam. Vyráběli jsme hodně mýdel, Dermacol naše linky vytěžuje tak ze 30 až 40 procent, ale vyrábíme i pro jiné české značky, ale také pro německé, rakouské, polské. Továrna se vůbec nezastavila. Víc se vyrábí kosmetika péče o tělo a pleť, rtěnky naopak klesly až pod 50 procent dřívějších prodejů. 

Samozřejmě ten virus námi zatřásl. Tento rok jde o to, udržet se, nemůžeme snít o výsledcích z let 2017 a 2018. Tehdy jsme měli obrovský boom v zahraničí.

I loni vám ale klesl výrazně obrat…

Už loni byl problém hlavně v exportu. Letos jsme otevřeli Polsko, to nám export trochu zachránilo, ale klesla nám zase Severní Amerika. Sýrie je také už dva roky na nule a to byl pro nás podstatný trh. I tradiční trhy jako Saúdská Arábie šly dolů. Rozjíždíme ale Brazílii, kde jsme založili vlastní firmu. Je to čtvrtý největší kosmetický trh na světě, takže všichni doufáme, že to vyjde. Nejdůležitějším pro export zůstává Amazon, na kterém se podařilo prodeje zachovat na úrovni minulého roku.

Zase porostete?

Víte, Dermacol se v letech 2016 a 2017 hodně vyšvihl, měli jsme takový „megapeak“, ale pak jsme šli zase trochu dolů. Z mála se roste rychle, pak už je to těžší.

Někde jsem četla vaše vyjádření, že když je žena příliš sebevědomá, ubírá jí to na ženskosti. Moc si neumím představit šéfku firmy bez sebevědomí…

Ne, tohle já si vůbec nemyslím. Naopak. V Česku jsou ženy málo sebevědomé. A když si dají rtěnku, sebevědomí se mávnutím proutku zvedne. Musíme si víc věřit. Když si dáte červenou, rudou rtěnku, muži se na vás začnou dívat jinak. Uvidíte sama, dám vám výbavu a můžete jít nahánět čerty… Víte, já často opakuju: Každý chlap víc vidí, než myslí, a proto mají blondýnky větší úspěch než ty chytré. Já mám doma tři blonďaté hlavičky a pořád dokola jim říkám, že jsou krásné. Ony chtějí být samozřejmě i chytré, ale já jsem se za celý život nepřesvědčila, že by ta chytrost byla u mužů zásadní. Být krásná je výhodou.

Jste iniciátorka petice Zdravé fórum, která apeluje na to, aby se nezavíraly školy. Má už šest tisíc podpisů. Proč jste se do toho pustila?

Já se hrozně bojím, že školy znovu zavřou. Chtěla bych apelovat na to, abychom se dívali za hranice. Itálie zavřela některé střední školy, pro děti do 12 let jsou ale otevřené, Francie má otevřené všechny školy, ale mají zavřené bary, restaurace a posilovny. Školy pro děti do 12 let jsou otevřené skoro všude. A v Belgii, která je srovnatelně postižená, zavřeli školy až jako poslední. U nás jako první. Vysoké školy jsme ani neotevřeli. Střední školy byly v tomto roce otevřeny pouhé tři měsíce. A nikdo doteď nedostal od státu žádná data a důvody, proč byly vlastně školy zavřeny. 

Proč myslíte, že vláda takto rozhoduje?

Já vám ten důvod povím: Protože si vláda myslí, že to nic nestojí, a školy za sebou nemají kapitány průmyslu, kteří by lobbovali u politiků. Takže politici zavřeli školy, protože měli pocit, že tváří v tvář číslům něco udělat musejí, i když to opatření vůbec nezafungovalo. Mně to připadá jako hyenismus. Pořád tu místo dětských lékařů a psychologů mluví podezřelí epidemiologové, pořád dáváme prostor psychopatům, jako je Flegr. Já nejsem odbornice, ale jsem matka tří dětí. 

Celý rozhovor s Věrou Komárovou o tom, proč má žena budit manžela už nalíčená, jaké to je, prodávat Američanům internet, nebo jak se elegantně pomstít mužům, se dočtete v aktuálním čísle týdeníku Hrot, které vyšlo 14. prosince.

Týdeník hrot

  • Testování ve školách je vládní trapas
  • Čím se liší konzervativec od liberála?
Objednat nyní