Klaus je vedle něj soft ekonom. Javier Milei by ministerstvo pro vědu určitě posílil

Argentinský prezident Javier Milei, známý svým excentrickým chováním, naordinoval své zemi tvrdá úsporná opatření. Devalvoval měnu, propustil tisíce státních zaměstnanců, o polovinu snížil počet ministerstev. Podle hlavního analytika Hrot24 Miroslava Zámečníka by se některými jeho opatřeními mohlo inspirovat i Česko. 

Argentinský prezident Javier Milei, známý svým excentrickým chováním, naordinoval své zemi tvrdá úsporná opatření. Devalvoval měnu, propustil tisíce státních zaměstnanců, o polovinu snížil počet ministerstev. Podle hlavního analytika Hrot24 Miroslava Zámečníka by se některými jeho opatřeními mohlo inspirovat i Česko. 

Celý článek
0

Americká produkce ropy a plynu i nadále trhá rekordy

V loňském roce Spojené státy vyprodukovaly rekordní množství ropy, v průměru vytěžily americké firmy 12,9 milionů barelů černého zlata denně. I pro letošní rok se počítá s tím, že objem produkce bude růst.

V loňském roce Spojené státy vyprodukovaly rekordní množství ropy, v průměru vytěžily americké firmy 12,9 milionů barelů černého zlata denně. I pro letošní rok se počítá s tím, že objem produkce bude růst.

Celý článek
0

Kouzlo nových začátků. Vlček končí v čele Avastu a Gen Digital

Brigádník, který se postupně vypracoval až na generálního ředitele Avastu. Teď se Ondřej Vlček stahuje z vedení firmy.

Brigádník, který se postupně vypracoval až na generálního ředitele Avastu. Teď se Ondřej Vlček stahuje z vedení firmy.

Celý článek
0

Omikron drtí dopravu

Přepravní firmy hlásí další ránu pro poničené dodavatelské řetězce

Omikron drtí dopravu
ilustrační foto | Shutterstock.com

Podle Mezinárodní unie silniční dopravy už nyní celosvětově chybí do plného stavu zhruba pětina řidičů nákladních vozů a nová varianta viru SARS-CoV-2 omikron si­tuaci ještě zhorší.

O práci není zájem kvůli vyššímu riziku nákazy, ale také třeba kvůli prodlužujícím se čekacím dobám na hranicích nebo hrozícímu uváznutí v karanténě. Kvůli omikronu, který se šíří násobně rychleji než předchozí mutace čínské chřipky, se navíc ocitá stále více šoférů v pracovní neschopnosti nebo nucené izolaci.

Nalákat novou pracovní sílu se dopravcům nedaří ani nabídkou vyšších mezd. Podobným problémům čelí podle agentury Bloomberg také lodní doprava.