Rána pro ukrajinskou ekonomiku. Evropa omezí dovoz drůbeže, vajec a cukru

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Celý článek
0

Důchodová reforma musí být na sílu. Dobrovolnost nemá smysl, kdo si nechce spořit, ať ze systému vystoupí

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Celý článek
0

Praha nestaví a je drahá. Investory teď více lákají Brno a Ostrava

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Celý článek
0

Od obleků na míru k ojetým vozům

Zazářil jako startupový nadšenec, založil a prodal oděvní značku, vyučoval inovace, psal knihy. Teď Stanislav Gálik mění byznys s ojetými vozy ve skupině Aures.

Od obleků na míru k ojetým vozům
Stanislav Gálik | Tomáš Novák týdeník HROT

Už během studií psychologie na Masarykově univerzitě v Brně založil Stanislav Gálik prémiovou oděvní značku Galard. Za pár let ji prodal za miliony korun brněnské investiční skupině DRFG a byl zářivou hvězdou mezi mladými byznysmeny. Napsal několik knih, například oceňovaný titul Psychologie přesvědčování, získal pedagogické ostruhy z několika vysokých škol, pracoval na projektech s Českou spořitelnou a také na vedení vlastního inovačního centra Unifer. 

Byl to také on, kdo přivedl Michala Mičku k Davidu Rusňákovi, šéfovi skupiny DRFG, a tím svého vrstevníka, kamaráda a taktéž milovníka módy nasměroval do světa vrcholového byznysu. O tom, jak dopadla zářivá kometa Michala Mičky, se v posledních měsících napsalo mnoho. Sám Gálik zvolil mnohem méně nápadnou, zato zřejmě bezpečnější kariérní cestu. Před třemi lety totiž spojil síly s mezinárodní skupinou Aures Holdings, do které patří mimo jiné tuzemská jednička s ojetými vozy AAA Auto. Ze startupového solitéra se tak stal spíše korporátním manažerem. Kulturní šok to pro něj prý nebyl. 

„Líbí se mi, že je to najednou týmovější sport. I když děláte startup, najímáte si lidi, ale pořád je to vaše firma, vaše peníze a vaše riziko. Tohle je úplně jiná hra. Řídím si tým, v jehož rámci se snažím obklopovat chytřejšími lidmi, než jsem já. Žene vás to dál. A taky mě baví ta mezinárodní hra. Řešit evropské země, soupeřit s globálními hráči,“ rozpovídá se.

„To mě dnes uspokojí víc než si hrát s vlastním lokálním projektem a řešit, že po pražské pobočce příští rok otevřu také v Brně. Nic proti tomu. Také jsem si to zkusil, má to svoje kouzlo, ale teď chci velkou hru,“ říká.  

Ve skupině, která se zaměřuje na obchod s ojetými vozy v několika evropských zemích, má totiž Gálik na starosti inovace, digitalizaci byznysu, západní expanzi a nové obchodní modely. Je generálním ředitelem inovačního centra Aures Laboratories, jež pod jeho vedením vyvinulo aplikace na analýzu big dat, které mají firmě i zákazníkům pomáhat mapovat trh s ojetými vozy. Měl také na starosti modernizaci Mototechny, když se svým týmem vytvořil obchod s investičními vozy Mototechna Classic a půjčovnu aut Mototechna Drive. 

Od letošního jara je předsedou představenstva ambiciózní společnosti Driverama Holdings, která má zaštítit evropskou expanzi skupiny Aures. První krůčky dělá v Německu a Gálik si načasování a reakci trhu nemůže vynachválit. 

Celý rozhovor se Stanislavem Gálikem o trhu s auty, jeho profesní cestě i o tom, jak je důležité mít v byznysu kliku, čtěte v aktuálním vydání týdeníku Hrot, které vyšlo 16. srpna.