Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Ruští oligarchové opustili trh se superjachtami, jejich prodej klesl

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Celý článek
0

Emun spouští v Česku nový private equity fond. Zaujme správce rodinného majetku, nadace nebo církve

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Celý článek
0

Obnov a spolupracuj

Globální recese jsou jako zemětřesení. Seismické vlny přetvářejí komerční krajinu a otřásají podniky a živnostmi. Cestou z krize je účinná spolupráce.

Obnov a spolupracuj
Britský pivovar Brewdog se kvůli koronaviru částečně přeorientoval na výrobu dezinfekčních prostředků. | Profimedia.cz

Byl jsem ředitelem banky v Itálii za světové finanční krize a viděl jsem, jak recese prověřila odolnost podniků vůči šokům. Dnes jsou firmy lépe připraveny, částečně i proto, že zdravější finanční sektor dokáže lépe vzdorovat vážným ekonomickým ztrátám.

Představa, že návrat z home office do kanceláří bude znamenat i návrat do normálu, je lákavá. Když ale prostřednictvím videohovorů hovořím s klienty, je jasné, že mají mnohem větší ambici – touží po změně. 

Lepší, než se čekalo

Nejnovější studie HSBC Navigator vychází z průzkumu mezi více než 2600 podniky na celém světě. Ukazuje, jak firmy mění své chování. První oblastí je spolupráce. Firmy si uvědomují svou společenskou odpovědnost, třetina z nich proto v reakci na krizi rychle přizpůsobila své produkty a služby, aby se podílely na pomoci potřebným. HSBC nedávno podpořila klienty, kteří část své produkce přesměrovali na výrobu dezinfekčních prostředků (mimo jiné britský pivovar Brewdog nebo výrobce chemikálií Fluid Energy Group). Devět z deseti podniků poskytovalo přímou podporu ostatním firmám, se kterými spolupracují. Díky tomu a zároveň díky podpoře státu se zachránilo více firem, než se očekávalo. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit