Obchodníci zažili druhé Vánoce

Hromadění zásob v obavě před epidemií koronaviru vedlo k nebývalému nárůstu tržeb v prodejnách potravin a v drogeriích. Podle auditu společnosti Nielsen bylo období mezi 9. a 15. březnem dokonce druhým nejúspěšnějším týdnem za posledních dvanáct měsíců.

Obchodníci zažili druhé Vánoce
Nakupování s rouškou - ilustrační foto | Profimedia.cz

Pouze poslední předvánoční týden vykázaly hypermarkety, supermarkety a drogerie vyšší útraty. Podle generálního ředitele Nielsen pro Česko a Slovensko Karla Týra vystřelily tržby v průměru o 40 procent. 

Oproti prosinci se však značně lišil sortiment, za který Češi utráceli. Jednoznačným tahounem byly dezinfekční prostředky na ruce. Od devátého do jedenáctého týdne letošního roku za ně Češi utratili o 702 procent více než za stejné období v předchozím roce. Následovaly vlhčené ubrousky (416 procent) a dezinfekce na prádlo (301 procent).

 

Z potravin zákazníci nejvíce nakupovali suroviny na pečení. Kypřící přísady vzrostly o 224 procent, směsi na chleba o 221 procent a mouka o 191 procent. Podle Týra je patrný i boom online prodeje. Ten v časech karantény zkoušejí i nepříliš technologicky zdatní zákazníci.

 

Týdeník hrot

  • Řecká tragédie po česku
  • Proč jsou ženy nedoceněné
Objednat nyní