Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Obchodníci zažili druhé Vánoce

Hromadění zásob v obavě před epidemií koronaviru vedlo k nebývalému nárůstu tržeb v prodejnách potravin a v drogeriích. Podle auditu společnosti Nielsen bylo období mezi 9. a 15. březnem dokonce druhým nejúspěšnějším týdnem za posledních dvanáct měsíců.

Obchodníci zažili druhé Vánoce
Nakupování s rouškou - ilustrační foto | Profimedia.cz

Pouze poslední předvánoční týden vykázaly hypermarkety, supermarkety a drogerie vyšší útraty. Podle generálního ředitele Nielsen pro Česko a Slovensko Karla Týra vystřelily tržby v průměru o 40 procent. 

Oproti prosinci se však značně lišil sortiment, za který Češi utráceli. Jednoznačným tahounem byly dezinfekční prostředky na ruce. Od devátého do jedenáctého týdne letošního roku za ně Češi utratili o 702 procent více než za stejné období v předchozím roce. Následovaly vlhčené ubrousky (416 procent) a dezinfekce na prádlo (301 procent).

 

Z potravin zákazníci nejvíce nakupovali suroviny na pečení. Kypřící přísady vzrostly o 224 procent, směsi na chleba o 221 procent a mouka o 191 procent. Podle Týra je patrný i boom online prodeje. Ten v časech karantény zkoušejí i nepříliš technologicky zdatní zákazníci.