O křupavém rohlíku, ledním medvědu a svéprávnosti

Nestává se moc často, aby česká firma měla reálnou šanci stát se v nějakém významném oboru lídrem německého trhu. Teď k něčemu takovému mají nakročeno hned dva čeští byznysmeni najednou, Jakub Havrlant a Tomáš Čupr se svými potravinovými e-shopy. Od vstupu společností Rohlík.cz a Rockaway na tamní trh neuběhlo moc času a už teď mění pořádky, které v Německu v tomto oboru vládly dlouhá desetiletí.

Obě firmy navíc mají velké plány, chtějí expandovat do největších německých měst a navýšit tržby o miliardy korun. K tomu, aby se podařilo naučit pohodlné offline Němce nakupovat jídlo na internetu, ale vede dlouhá cesta. S pomocí usměvavých řidičů a sázky na regionální potraviny by se to ale mohlo podařit. Velkým plánům obou firem věnujeme v novém Hrotu dost prostoru, podařilo se nám dostat do jejich německých centrál a detailně zmapovat jejich další byznysové plány.

Nezbývá než oběma popřát hodně zdaru a víc úspěchu, než kolik měl kdysi nejbohatší Čech Petr Kellner se svým stavebním projektem na Vítězném náměstí v pražských Dejvicích. Podnikatel, který letos tragicky zahynul při nehodě vrtulníku, neměl na seznamu svých byznysových aktivit moc těch, které by skončily fiaskem. Právě plány na výstavbu kancelářské budovy, které nikdo neřekl jinak než Lední medvěd, jsou jednou z mála. Společný projekt s Prahou 6 se skupině PPF nikdy nepodařilo dotáhnout do finále. Zvládl to až teď miliardář Marek Dospiva, který projekt převzal, musel jej ale od základu změnit. Příběh nejznámější proluky v Dejvicích se tak pomalu chýlí ke konci.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit