Praze chybí 85 tisíc bytů. Ceny ale nejsou přepálené, dál porostou, říkají developeři

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Celý článek
0

TikTok v USA asi fakt zakážou. Skončil nám život, šílí influenceři

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Celý článek
0

Co chybí umělé inteligenci k převzetí vlády nad světem? Dostatek elektřiny

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Celý článek
0

Nový pan Albixon

Největší česká bazénářská firma roste díky covidu o desítky procent. V karanténě zdvojnásobila počet zakázek.

Nový pan Albixon
Zdeněk Vosolsobě | Tomáš Novák týdeník HROT

Zdeněk Vosolsobě převzal po zakladateli Jaroslavu Smetanovi řízení největší české firmy na výrobu bazénů Albixon. Teď přišel vrchol jeho nové kariéry, firma meziročně trhá rekordy. Díky koronavirové krizi nechtějí Češi ani Němci chodit na koupaliště a rádi by měli vlastní bazén. Čekací lhůty na něj jsou do října až listopadu. „Hodně lidí ale začalo brát bazén také jako investici do své nemovitosti,“ vysvětluje růst předseda představenstva Albixonu Zdeněk Vosolsobě. Mimochodem, do firmy se dostal před 11 lety z ulice na pohovor a bazén sám dlouhou dobu neměl.

Trh s bazény roste už poměrně dlouho. Co pro vás ale znamenala koronavirová karanténa v prodejích? Četl jsem, že jste vyrostli o 200 procent.

Na začátku března jsme měli velké obavy, stejně jako všichni ostatní. V prvních týdnech jsme museli zavřít všechna prodejní místa. Postupně pak zavírali i naši distributoři po Evropě a ta situace nevypadala vůbec růžově. Snažili jsme si načrtnout nějaké scénáře, jak se bude situace vyvíjet a byly to scénáře dost černé. Nezbývalo nám nic víc, než denně hlídat cash flow. Po dvou až třech týdnech jsme si ale uvědomili, že by poptávka mohla naopak vzrůstat. Pustili jsme se tedy do marketingu, navýšili výrobní plány a za pár týdnů se potvrdilo to, co jsme si mysleli.

Jak to vypadalo konkrétně?

O těch dvou stech procent navýšení poptávky jste už hovořil. To byla situace v prvních týdnech karantény. Později to bylo 150 procent. Ale ještě teď na číslech vidíme, že srpen je silnější než kdy jindy. Bavíme se o sedmdesátiprocentním meziročním nárůstu poptávek.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit