Nissan Qashqai e-Power: elektropokrok v mezích benzinového rozumu

Nissan Qashqai e-Power se sériovým hybridním motorem jezdí na benzin, ale chová se jako elektroauto

Nissan Qashqai e-Power: elektropokrok v mezích benzinového rozumu
Nissan Qashqai e-Power | foto Nissan

Znáte Nissan Dualis? Asi ne. A co Nissan Rogue Sport? Nejspíš taky ne. Ale o Nis­sanu Qashqai jste určitě slyšeli a velmi pravděpodobně jste jich už pěkných pár viděli. Jen v Evropě se jich totiž prodaly víc než tři miliony a „kaškai“ se stal vůbec nejúspěšnějším modelem automobilky na kontinentě. Vzhledem k tomu, že měl na přelomu tisíciletí nahradit nepříliš úspěšnou almeru, to není vůbec špatný výsledek.

Vývojáři Nissanu měli tenkrát, snad i trochu z nouze, šťastnou ruku, když vytvořili křížence mezi rodinným kombíkem a SUV. Výsledkem byla zbrusu nová kategorie kompaktního crossoveru, který trefil to, po čem evropský zákazník toužil. Před dvěma lety představil Nissan už třetí generaci qashqaie. A letos přišel s hybridní novinkou, kterou měl dost možná začít. Protože podobně jako první qashqai přináší něco úplně jiného, než co dělá konkurence – sériový hybridní pohon e-Power.

Abychom byli úplně přesní, sériový hybrid není zas až taková novinka. Podobně jako elektrická auta předběhla ta benzinová, aby byla vytlačena do bezvýznamnosti, a teď se zase vracejí, vznikl první sériový hybrid už na začátku století. Dvacátého století. Jmenoval se Owen Magnetic Tourer a byl to skutečně luxusní vůz. Jenomže jich vzniklo jen 250. A od té doby auta se sériovým hybridním pohonem nikdo ve velkém nevyráběl. Až teď Nissan. A přes počáteční skepsi (k čemu to je?) musíme po týdenním testu říct, že ten (staro)nový koncept skutečně do dnešní doby dává smysl.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit