Honosí se zájmem o ekologii, investory ale dobrácké firmy přestaly zajímat

Objem investic do společností, které se chlubí svými ctnostmi skrytými za zkratkou ESG, poklesl mezikvartálně o polovinu.

Objem investic do společností, které se chlubí svými ctnostmi skrytými za zkratkou ESG, poklesl mezikvartálně o polovinu.

Celý článek
0

Na daních zaplatil přes šest miliard. Vlastenecká povinnost, říká byznysmen Cuban

Americký miliardář Mark Cuban, jeden z hlavních „žraloků“ investičního pořadu Shark Tank, se dostal do centra mediálního zájmu, když oznámil, že za rok 2023 zaplatil na daních impozantních 276 milionů dolarů. Je prý hrdý, že může splácet svůj dluh zemi, která mu tolik dala.

Americký miliardář Mark Cuban, jeden z hlavních „žraloků“ investičního pořadu Shark Tank, se dostal do centra mediálního zájmu, když oznámil, že za rok 2023 zaplatil na daních impozantních 276 milionů dolarů. Je prý hrdý, že může splácet svůj dluh zemi, která mu tolik dala.

Celý článek
0

Německá elektrická síť narazila na strop. Oranienburg u Berlína nedovoluje nové přípojky

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Elektrická distribuční síť se dostala nedaleko Berlína na své limity. Modernizace a přizpůsobení pro decentralizované zdroje vyžaduje obrovské investice, které v mnoha případech chybí.

Celý článek
0

Netflix vládne. Zdaleka nejoblíbenější streamovací službou v Česku je Netflix

Nějakou streamovací službu využívá v Česku 2,8 milionu zákazníků. Dvě třetiny z nich si předplácí Netflix. S odstupem následují Voyo, HBO Max, Disney+ a Prima+.

Netflix vládne. Zdaleka nejoblíbenější streamovací službou v Česku je Netflix
ilustrační foto | Shutterstock.com

Nejvíce využívanou placenou streamovací službou v Česku byl loni Netflix, který si předplácely zhruba dvě třetiny z 2,8 milionu všech uživatelů. Následovalo Voyo, které nedávno ohlásilo 650 tisíc uživatelů v Česku a na Slovensku. Na dalších místech skončily HBO Max, Disney+ a Prima+. Uvedla to společnost Atmedia, která na českém trhu zastupuje zhruba 30 tematických TV kanálů.

Za hlavními hráči podle ředitele marketingu Atmedia Pavla Müllera následují služby jako SkyShowtime, Amazon Prime Video, FilmBox+ nebo CANAL+, u kterých podíl diváků nepřekračuje jednu desetinu všech uživatelů placených video služeb.

lacené služby typu Netflix, HBO Max nebo Disney+ jsou nejoblíbenější mezi zástupci generací Z a Y, tedy lidmi ve věku 15 až 24 let a 25 až 34 let, kde mají podíl okolo 61 procent. "Podle aktuálních výsledků našeho výzkumu Atmedia index využívá aktivně placené služby video on demand 63 procent lidí ve věku 15 až 24 let a 60 procent lidí ve věku 25 až 34 let, což jsou v porovnání s jakoukoliv jinou věkovou skupinou nejvyšší procenta," doplnil Müller.

S přibývajícím věkem podle něj sledování placených VoD služeb klesá. V druhé polovině roku 2023 je využívalo 39 procent lidí ve věku 35 až 54 let a 19 procent ve skupině 55 až 69 let.

Celkový počet předplatitelů v druhém pololetí minulého roku proti jeho začátku klesl zhruba o 150.000 na 2,8 milionu, tedy na asi 42 procent populace starší 15 let. Přesto byl meziročně o dva procentní body vyšší.