Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Rána pro ukrajinskou ekonomiku. Evropa omezí dovoz drůbeže, vajec a cukru

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Celý článek
0

Není eko jako eko

Pocit z dobrého skutku vykonaného pro planetu, kterým se při jízdě opájí řidič „čistého“ elektromobilu, může být mnohdy falešný

Není eko jako eko
ilustrační foto | Tomáš Novák

Studie poradenské společnosti Radiant Energy Group upozorňuje, že skutečná úspora emisí CO2 u aut na baterku se v různých evropských zemích výrazně liší.

Vychází při tom z energetického mixu každého státu a podílu „nečistých“ zdrojů energie. Například v Kosovu a Polsku, kde se drtivá většina elektřiny vyrábí spalováním uhlí, je jízda elektromobilem dokonce škodlivější než cestování benziňákem.

Naopak ve Švýcarsku, kde vládnou jaderné a vodní elektrárny, se volbou dobíjení místo tankování ušetří sto procent emisí.

Autoři analýzy dodávají, že v zemích s velkým podílem obnovitelných zdrojů se navíc může úspora lišit až o desítky procent podle toho, ve kterou denní dobu řidič svůj vůz dobíjí. Nejlepší je samozřejmě připojit baterii, když fouká a svítí slunce.