Šance Čechů na světovou první ligu? Zlaté ručičky musí nahradit zlaté mozky

Blíží se konec globalizace, nebo ne? V dnešním ultra propojeném světě těžko říct. Šance Čechů je ale v tom, že i čínským součástkám dají přidanou hodnotu.

Blíží se konec globalizace, nebo ne? V dnešním ultra propojeném světě těžko říct. Šance Čechů je ale v tom, že i čínským součástkám dají přidanou hodnotu.

Celý článek
0

Dluh Ukrajiny roste, Kyjev žádá Západ o odklad či částečné odpuštění splátek

Restrukturalizace by se měla týkat zhruba jedné pětiny zahraničního dluhu Ukrajiny, který nyní dosahuje dvaceti miliard dolarů (474 miliard korun)

Restrukturalizace by se měla týkat zhruba jedné pětiny zahraničního dluhu Ukrajiny, který nyní dosahuje dvaceti miliard dolarů (474 miliard korun)

Celý článek
0

Sázka na ruský plyn a konec jádra. Evropa udělala dvě monstrózní chyby v energetické politice

Ředitel Mezinárodní agentury pro energii Fatih Birol říká, že Evropa udělala v energetické politice dvě zásadní historické chyby. Příliš spoléhala na ruský plyn a odvrátila se od jádra. I kvůli tomu zaostává za USA a Čínou v konkurenceschopnosti průmyslu.

Ředitel Mezinárodní agentury pro energii Fatih Birol říká, že Evropa udělala v energetické politice dvě zásadní historické chyby. Příliš spoléhala na ruský plyn a odvrátila se od jádra. I kvůli tomu zaostává za USA a Čínou v konkurenceschopnosti průmyslu.

Celý článek
0

Nenávist je strašně unavující

Galerii ani divadelní představení nemá smyl přenášet do online prostoru, říká kurátor a herec Pavel Lagner.

Nenávist je strašně unavující
Pavel Lagner | Tomáš Novák týdeník HROT

Pavel Lagner je přes den kurátorem Galerie Václava Špály, kterou už deset let provozuje společnost PPF ART a po prázdninách podepsala smlouvu s Prahou 1 na pronájem na dalších pět let. Po večerech hraje s divadelním spolkem Kašpar. Na obou místech byl jedním z prvních, koho lockdown postihl. Nejhorší je prý ta nejistota. „A teď nevím, jak se s tím mám naučit žít a přitom zároveň neumřít hlady, strachy, nevymiškovat se úplně, neztratit sociální vazby,“ říká tak trochu „multifunkční“ umělec, který nově plánuje dát v galerii prostor i mladším autorům a chce režírovat svou druhou divadelní hru. Ta první byla o odpuštění, druhá má být o soucitu.   

Před třemi týdny znovu zavřeli galerie. Jak jste to vnímal?

Po jaře je to depresivní, protože jsem si myslel, že se to nikdy nezopakuje. Minulý týden jsme měli mít vernisáž, kterou nemůžeme zrealizovat. Výstavy máme naplánované do roku 2022. Netuším, jestli je mám přesouvat, nebo to celé hrnout před sebou… Nejistota je na tom to nejhorší. Kdyby se řeklo „stop stav do X a od X všechno jede“, tak se podle toho dokážu zařídit. 

Řada lidí přemýšlí, jak přenést práci do online prostoru. Je možné tam přenést i galerii?

Neumím si to představit. My jsme to zkoušeli v divadle, ale i tam jsme přešli na streamy úplně jiných formátů než představení. Stejně jako streamovat mši z kostela je nesmysl. Buďto tam jste, nebo tam nejste. Já si nedovedu představit, že na divadelní představení koukám 2,5 hodiny na internetu. Ani nám to nefungovalo.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit