Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Němci nenakupovali online, covid to změnil

Pandemie vytrhla Němce z jejich pohodlného offline života. Investiční partner Rockaway Capital Dušan Zábrodský věří, že nastala správná doba pro prodej potravin na internetu.

Němci nenakupovali online, covid to změnil
Dušan Zábrodský | Tomáš Novák týdeník HROT

Dušan Zábrodský chodí ráno běhat. Během tréninku si v hlavě probere vše, co je třeba udělat. Například to, jak koupit v době uzavřených hranic zahraniční firmu, kterou jste téměř neviděli. Do německého online prodejce jídla Bringmeister zavítal partner Rockaway Capital před převzetím jen jednou. To však nic nemění na tom, že česká skupina má s Bringmeisterem velké plány. Chce se stát předním hráčem na prudce rostoucím trhu, který však není zdaleka rozvinutý tak, jak to známe z Česka. 

Jak se Rockaway k Bringmeisteru dostal? Jak se takový německý potravinový e-shop kupuje?

Spíš bych řekl, jak se kupuje německý e-shop v době pandemie. Celé to bylo velmi zajímavé, firmu jsme viděli vlastně jenom jednou. Do kanceláří nás kvůli pandemii vůbec nepustili, viděli jsme jen berlínský sklad. Seděli jsme pak u stolu v ohromném hotelovém sále, kde se standardně dělají konference. Stoly musely být tři čtyři metry od sebe, sedělo nás tam asi šest a byla to docela legrace, když člověk mluvil přes půl místnosti. Během dvouapůlhodinového jednání jsme dohodli všechny finální podmínky. Transakce se potom uzavírala další tři měsíce, na principu se už nic neměnilo. To bylo úžasné. V jiné kultuře by to asi nešlo. 

Proč jste tedy Bringmeister koupili, když jste ho ani pořádně neviděli?

Je za tím několik faktorů. První je spojený s DNA Rockawaye. Rádi investujeme do byznysů, kde máme nějaké know-how, zkušenosti a víme, o čem jsou. Z tohoto pohledu nám Bringmeister připadal jako příležitost na trhu, který má obrovský potenciál. Německo pro nás také není nové. Už pět let tam máme pobočku Invie, která provozuje portály Ab-in-den-urlaub.de a Fluege.de, které jsme koupili od Unisteru. Víme tedy, co očekávat od německého zákazníka. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit