Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Nechodit do debat? Babiš se bojí. A přebírá Zemanovu taktiku

Rozhodnutí Andreje Babiše – respektive jeho volebního týmu – nechodit minimálně do konce roku do televizních debat je spíše volbou menšího zla. A také napodobováním taktiky Miloše Zemana před jeho druhým zvolením hlavou státu.

Nechodit do debat? Babiš se bojí. A přebírá Zemanovu taktiku
Andrej Babiš | foto Profimedia.cz

Lidé okolo Babiše se snaží veřejnosti namluvit, že rozhodnutí jejich šéfa nechodit zatím do televizí souvisí s tím, že jeho názory jsou všeobecně známé, a proto dává přednost kampani na náměstích.

Pravým důvodem je ovšem to, že by Babiš mohl v televizi napáchat více škody než užitku. Expremiér není žádný rétor, snadno se nechá vytočit a reaguje podrážděně, někdy až vztekle. V televizi by také musel veřejně odpovídat na choulostivé otázky, kterým se chce vyhnout – například na pomoc Ukrajině a válečným uprchlíkům.

Na druhou stranu ale Babiš potřebuje přetáhnout na svou stranu nerozhodnuté voliče. Jinak nemá šanci se na Hrad dostat. A ty nezíská na náměstích, kam většinou chodí jen jeho nejvěrnější obdivovatelé a zarytí odpůrci.

Pokud půjde do televizních debat až těsně před volbami, riskuje, že většina nerozhodnutých už bude rozhodnutá – čím více se budou volby blížit, tím více se podíl nerozhodnutých voličů bude snižovat.

Babišův tým si to ale nejspíš vyhodnotil jako menší zlo než aktivní účast v televizních debatách. Anebo dokonce zvolil taktiku, že do televize půjde až před druhým kolem voleb, protože první kolo má za současné konstelace víceméně jisté. A před druhým kolem budou volební karty rozdané jinak – lidé budou vybírat už jen ze dvou jmen.

Babiš tak napodobuje taktiku dosluhujícího prezidenta Miloše Zemana z roku 2018, který se utkal v televizním duelu s Jiřím Drahošem. Do té doby vlastně tvrdil, že žádnou kampaň nedělá. Zemanovi to vyšlo, ve druhém kole získal 51,36 procenta hlasů. Uvidíme, jak dopadne Babiš.