Evropa je ekonomickým obrem, ale politicky je stále trpaslíkem. Je čas to změnit

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Instituce Evropské unie vznikly pro potřeby bezpečnějšího, méně ekonomicky propojeného světa.

Celý článek
0

Praze chybí 85 tisíc bytů. Ceny ale nejsou přepálené, dál porostou, říkají developeři

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Celý článek
0

TikTok v USA asi fakt zakážou. Skončil nám život, šílí influenceři

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Celý článek
0

Nazdar 2020

Legiovlak připomíná boje československých legií v Rusku a jejich zásluhu na vzniku Československa

Nazdar 2020
Tomáš Novák týdeník HROT

Legiovlak je ambiciózní projekt Československé obce legionářské, který si předsevzal vytvořit věrnou repliku legionářského vlaku z období let 1918 až 1920, kdy na Transsibiřské magistrále probíhaly válečné operace československých legií. Vlak křižuje Českou republiku a svými expozicemi má pomoci u veřejnosti a hlavně mladých lidí obnovit povědomí o československých legiích a jejich zásluhách na vzniku samostatného státu.

Pro co největší přiblížení podoby legio nářských vlaků a životních podmínek, bojové činnosti a zvyklostí našich dobrovolníků byly vybrány pro rekonstrukci nejčastěji používané typy vozů. Vlak se skládá z plošinového, improvizovaného obrněného, dělového, ubytovacího (těplušky), výstrojního, velitelského, štábního, zdravotního, poštovního a kovářského vagonu.

Při dobývání Transsibiřské magistrály docházelo k obsazování železničních úřadů na stanicích československými legionáři. Celkem disponovalo naše vojsko v Rusku 531 osobními a 10 287 nákladními vozy, které byly uspořádány ve 259 vlacích. V tomto počtu není zahrnuto 27 zdravotních a evakuačních vlaků a mnoho vlaků vojsk spojeneckých.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit