Vybrané články
z týdeníku The Economist

Naučte se létat naslepo. Jak se inzerenti vypořádají s novými pravidly pro digitální reklamu

Přísnější pravidla pro reklamu na iPhonech donutí inzerenty hledat jiné finty. A také platit víc.

Naučte se létat naslepo. Jak se inzerenti vypořádají s novými pravidly pro digitální reklamu
ilustrace Vojtěch Velický

Při nakupování na internetu má člověk často pocit, jako by ho někdo sledoval. Dáte zboží do košíku, ale nakonec je nekoupíte, načež vás jako němá výčitka pronásleduje po internetu dalších několik dní. Sotva na sociální síti oznámíte zasnoubení, zavalí vás reklamy na nejlepší líbánkové destinace. A jakmile překročíte čtyřicítku, připravte se na pozornost prodavačů elastických kalhot.

Šestadvacátého dubna vydal Apple, dodavatel jedné pětiny smartphonů na světě a téměř poloviny ve Spojených státech, softwarovou aktualizaci, která většině toho špehování učiní přítrž. Nejnovější verze iOS, operačního systému pro mobily Apple, nutí aplikace, aby se uživatelů ptaly, zda je mohou sledovat. Mnozí to odmítnou.

Digitální reklamní platformy tvrdí, že mikroprofilováním publika a monitorováním jeho chování vyřešily dávné dilema inzerentů a znají odpověď na otázku, kterou polovinu svého rozpočtu vyhazují oknem. Za posledních deset let se podíl digitální reklamy globálně zvýšil z necelých 20 procent na více než 60, uvádí společnost GroupM, která se zabývá nákupem reklamního prostoru v médiích. Dokonce i loni během pandemie rostl tento segment meziročně o devět procent. A když se teď uzávěry uvolňují, drtí všechny rekordy.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit