Nabídneme levný elektromobil, v roce 2025
Dokud většina spotřebitelů neuvidí, že je elektromobilita výhodná, a bude pro ně naopak představovat výraznou ekonomickou zátěž, je tady recept na revoltu.
Angličané jsou mistři eufemismů, a když se v Severním Irsku dostali do letitého krvavého konfliktu, říkali tomu „Troubles“. Pravda, byly to Problémy s velkým P. Co jiného může člověka napadnout při zprávách o tom, že na veletrhu mobility v Mnichově se hrdě prezentovala leda tak Dacia. Autobranže, kdysi symbolizovaná slavnými salony ve Frankfurtu, Paříži nebo Ženevě, se rozhodla nedráždit ekologické aktivisty, kterým je i elektromobil málo, mnozí absentovali a Dacia zářila, protože nabídla bez ostychu přesně to, co lidé chtějí – velké auto za málo peněz, jako všude na světě.
V Mnichově, nahrazujícím Frankfurt, nepřítomnost mnoha značek jenom potvrdila, jak strašně tato branže přešla do defenzivy. Největší evropský koncern VW předvedl koncept auta, jež začne vyrábět až za čtyři roky, a to v zásadě jenom proto, že opravdu není technicky možné, aby teď nabídl „lidový bezemisní vůz“ za cenu pod dvacet tisíc eur.