Důchodová reforma musí být na sílu. Dobrovolnost nemá smysl, kdo si nechce spořit, ať ze systému vystoupí

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Celý článek
0

Praha nestaví a je drahá. Investory teď více lákají Brno a Ostrava

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Celý článek
0

Tři zajímavé patenty Apple, které by mohly brzy spatřit světlo světa

Prohlédněte si několik unikátních patentů společnosti Apple, které mají naději, že se v blízké budoucnosti stanou samostatným produktem či jeho součástí.

Prohlédněte si několik unikátních patentů společnosti Apple, které mají naději, že se v blízké budoucnosti stanou samostatným produktem či jeho součástí.

Celý článek
0

Zablokujeme Mnichov. Odpůrci aut vyhrožují veletrhu

Jedna z největších automobilových výstav na světě IAA, jež se má konat v září v Mnichově, už teď budí velké vášně. Odpůrci automobilismu plánují masivní protestní akce občanské neposlušnosti.

Zablokujeme Mnichov. Odpůrci aut vyhrožují veletrhu
Protesty proti automobilovému veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2019, ilustrační foto | Shutterstock.com

Auta, jak se spalovacím, tak elektrickým motorem, jsou nebezpečným nástrojem v rukou sobeckých kapitalistů. I tak lze zjednodušeně popsat myšlenkový svět odpůrců automobilismu, kteří získávají v Německu stále větší vliv. Už nyní se na internetu šikují k tomu, aby v září paralyzovali autosalon IAA, jenž se přesunul z tradičního místa Frankfurtu nad Mohanem do Mnichova.

Pořadatelé z německého Svazu automobilového průmyslu (VDA) doufali, že stěhováním do bavorské metropole a důrazem na obecné téma mobility odradí od protestů tvrdé jádro aktivistů. Marně. 

Už tři měsíce před konáním akce si mají protestující udělat čas na to, aby konání obřího veletrhu paralyzovali. Argumentují tím, že se automotive sektor uchyluje ke lživé pseudozelené argumentaci, když začíná podporovat alternativní pohony.

Výstavu pro milovníky aut popisuje spolek Sand im Getriebe (Písek v převodu) jako oslavu „zabijáků klimatu“ v době, kdy je třeba urgentně řešit oteplování planety. Automobilky podle radikálních odpůrců vozů používají destruktivní obchodní model, který se schovává za „kapitalistické lži udržitelnosti“.

Aktivisté vyhrožují tím, že zablokují hladký chod mezinárodní akce. Už před dvěma lety veletrh ve Frankfurtu výrazně narušili, když se jim dočasně podařilo zablokovat i vstup na výstaviště. 

Města bez aut, Německo bez dálnic

Ve dnech 9. až 13. září organizátoři protestů slibují řadu akcí spojených s občanskou neposlušností. Doufají, že zastaví „autokapitalismus“ a nastolí klimaticky spravedlivou mobilitu. Ta má spočívat především v bezplatné hromadné dopravě, městech bez aut a zastavení výstavby nových dálnic. 

Automobilový průmysl je v Německu stále častěji terčem odpůrců aut včetně elektromobilů. Nedávno byly zapáleny elektrické kabely na staveništi gigafactory výrobce Tesla v Braniborsku, členové skupiny Greenpeace zase na konci května ukradli 1500 klíčků od nových aut ve společnosti Volkswagen a ve formě loga dvojitého véčka je zanechali na ledovci nejvyšší německé hory Zugspitze.

Aktivisté blokují i výstavbu dálnic. Například rozšiřování okruhu v Berlíně. Zasahovat musela  policie a několik demonstrantů zadržela. K akci se přihlásila skupina Robin Wood, která požaduje, aby německá vláda zastavila veškeré stavby dálnic v zemi, jež je autostrádami proslulá.