Komentář: Evropa ekonomicky upadá. Nic než radikální integrace a jednotný trh nepomůže

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Zastánce různých „národních“ řešení, včetně mnoha českých politiků, to asi nepotěší, ale pokud chce EU alespoň trochu konkurovat USA a Číně, jiná cesta než větší ekonomická integrace není.

Celý článek
0

Létající auta z Číny jsou připravena ke startu. Jsou elektrická a chtějí si podmanit západní trh

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Dělat obyčejná elektrická auta už umějí, teď se pouštějí rovnou do těch, která mohou i létat. Čínské automobilky se rozhodly využít své know-how z vývoje vozů na baterky a posunout ho do nové dimenze. A nového živlu.

Celý článek
0

Pane premiére, vyřešte zaměstnanecké akcie. Startupisté a investoři napsali Fialovi otevřený dopis

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celkem 146 zakladatelů, ředitelů a investorů českých technologických startupů napsalo premiérovi Petru Fialovi (ODS). Žádají o zavedení funkčního systému zaměstnaneckých akcií.

Celý článek
0

Mistr Košík a pan Křup jedou do Mnichova

Jakub Havrlant a Tomáš Čupr se se svými e-shopy vydali dobýt Německo. Převrací tak letité pořádky na česko-německém potravinovém trhu.

Mistr Košík a pan Křup jedou do Mnichova
ilustrační foto | Profimedia.cz

Za normálních okolností by už média zaplavily zprávy, kolik uzenin, vepřových kolen, kuřat, telat a volů se v průběhu Oktoberfestu „sežere“. Největší světový svátek piva se však letos kvůli čínské chřipce opět neuskuteční. Své tradiční bílé klobásy tak na festival nedodá ani proslulé mnichovské řeznictví Magnuse Baucha, podnik s více než padesátiletou tradicí. Fungování firmy přitom v poslední době nezkomplikovala jen pandemie. Oprava ulice, kde řeznictví sídlí, znemožnila zákazníkům parkování.

Mnichované si však mohou Weisswurst od Baucha nově poprvé zakoupit pohodlně i na dálku. A navíc levněji. Zatímco na Tereziině louce by za dvě klobásky zaplatili 7,50 eura, čtyři kusy na netu stojí jen 5,22 eura. To jen pro představu, na kolik přijde nezaměnitelná atmosféra Oktoberfestu. Bílé Bauchovy klobásy zahrnul do nabídky internetový prodejce Knuspr.de, což není nikdo jiný než německá odnož tuzemského Rohlík. cz. Internetový supermarket Tomáše Čupra odstartoval expanzi do Německa počátkem září právě v bavorské metropoli a image firmy staví především na regionálních specialitách. „Je to super. Máme díky nim mnohem větší dosah,“ chválí si spolupráci s českým obchodníkem Maximilian Aigner ze zmíněného řeznictví.

Čuprův „Křup“ není však jediný z českých potravinových obchodníků, koho v poslední době zlákal lukrativní trh devátého nejbohatšího regionu Evropy (mimochodem, Praha je podle Eurostatu třetí). Letos na jaře koupil Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, vlastník Košík. cz, od německého řetězce Edeka onlinového prodejce Bringmeister. I ten vedle Berlína závaží právě bavorskou metropoli. Oba mladí internetoví podnikatelé tak z Mnichova převrací naruby tradiční schéma česko-německého obchodu s potravinami, které bez velké změny fungovalo desítky let.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit