Temu nezákonně prodává výrobky z nucených prací, tvrdí experti

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Celý článek
0

AI bude brzy chytřejší než celé lidstvo. Bez regulace nás ale čeká dystopická budoucnost, varuje šéf Apertia Tech

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Celý článek
0

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

Celý článek
0

Místo Trumpa „45“. Exprezident USA mění brand

Donald Trump mění svou značku. Místo ikonického jména začíná používat číslici 45. Jde o promyšlený marketingový tah.

Místo Trumpa „45“. Exprezident USA mění brand
Bývalý prezident USA Donald Trump | Profimedia.cz

Mrakodrapy, kasina, golfová hřiště, ale i steaky, vodka, čokolády či desková hra. Donald Trump si ze svého jména udělal brand, který „lepil“ na všechno, co se dalo. Věděl, že značka Trump má zvuk a zkrátka prodává. Po konci v úřadu prezidenta USA ale mění strategii a přichází s novým marketingovým a politickým plánem.

Vše by se mělo točit kolem číslice 45. Právě tolikátým prezidentem Spojených států amerických totiž Trump byl. Pětačtyřicítku Trump a jeho tým využívají například pro nové webové stránky 45office.com a SaveAmerica45.com, archivované tweety exprezidenta USA zase lze nalézt na účtu @WhiteHouse45. A to je jen začátek.

Trump jde proti proudu zaběhlé tradice předchozích prezidentů, což mu zcela jistě vyhovuje. Zároveň se ale zcela jistě jedná o potlačení vlastního ega, alespoň v té nejviditelnější podobě. A to už pro něj něco znamená. Podle marketingových expertů je to dobrý krok.

„Trump byl jiným typem kandidáta a prezidenta a teď je i jiným typem bývalého prezidenta,“ řekl webu NBC News podnikový poradce John Boyd, který se zaměřuje na Trumpovi blízký realitní byznys. „Ovládá globální brand, a navíc se zřejmě bude snažit o znovuzvolení v roce 2024.“

Změnou brandu se Trump kromě jiného chce vyhnout označování jako v titulku tohoto článku. Když se o něm bude mluvit jako o „45. prezidentovi USA“, a ne jako o „exprezidentovi“, posílí tím svůj narativ, že v listopadových volbách z loňského roku vlastně neprohrál. „Jeho mýtus o tom, že je stále prezidentem, bude pokračovat a ještě více si takovou pozici upevní mezi svými příznivci,“ tvrdí poradce přes korporátní brand David Johnson. V oficiálních prohlášeních ostatně Trumpův štáb důsledně dbá na to, aby nikdy nebyl nazýván „bývalým prezidentem“.

Podle marketingových expertů mají navíc Američané u jmen jako Jimmy Carter či George H. W. Bush zafixovaný přívlastek, že byli prezidenty na jedno volební období. Když teď bude Trump označován především jako 45. prezident, mohl by status někoho, kdo ve volbách prohrál, alespoň částečně potlačit.

„To číslo mu nikdy nikdo nevezme. Je to důležité i z psychologického hlediska. Když řeknete 45. prezident, hned vám nenaskočí, že to bylo jen na jedno funkční období,“ tvrdí bývalý Trumpův poradce Sam Nunberg.

Trump si ale jinak své jméno dál pečlivě chrání. Nedávno přes svého právníka rozeslal členům Republikánské strany výhrůžné dopisy, ve kterých je varoval před užíváním jeho jména a podoby pro účely vybírání prostředků na kampaně strany. Republikáni však jeho požadavky odmítli.