Temu nezákonně prodává výrobky z nucených prací, tvrdí experti

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Celý článek
0

AI bude brzy chytřejší než celé lidstvo. Bez regulace nás ale čeká dystopická budoucnost, varuje šéf Apertia Tech

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Celý článek
0

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

Celý článek
0

Mimořádně drahá rychlotrať

Jak nepostupovat při plánování vysokorychlostní železnice? Indonésie může být pro Česko varováním.

Mimořádně drahá rychlotrať
ilustrační foto | Shutterstock.com

Česká vláda při plánování vysokorychlostní železnice ráda odkazuje na zkušenosti ze zahraničí. Ty ale nejsou zdaleka jen dobré, jak ukazuje aktuální varování z Indonésie.

Na tamním ostrově Jáva se vláda rozhodla spojit vysokorychlostní tratí města Jakartu a Bandung. O tendr se ucházeli Číňané a Japonci. Ano, jde tu i o byznysový vliv v oblasti. Vyhrálo partnerství s Čínou, protože mimo jiné od vlády nechtěla žádné peníze z rozpočtu.

Japonci odešli naštvaní a s podezřením, že Čína projekt záměrně finančně podstřelila, aby se k zakázce dostala. Jak se nyní ukazuje, měli pravdu. Trať dlouhá 143 kilometrů se zatím prodražila zhruba o dvě miliardy dolarů nad odhadovaných osm miliard a indonéský prezident už podepsal dekret, kterým chybějící peníze ze státního rozpočtu přidělil, byť to jiný – šest let starý – dekret výslovně zakazoval.

Varování z toho pro Česko plynou hned dvě. Není dobré věřit Číně a při plánování rychlotratí se musí umět dobře počítat.