Praze chybí 85 tisíc bytů. Ceny ale nejsou přepálené, dál porostou, říkají developeři

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Poptávka po nových bytech v Praze prudce vzrostla. Prodalo se jich téměř dvaapůlkrát více než před rokem, nabídka ovšem klesla. A ceny budou dál růst. Však jen za posledních 10 let vyskočily o 150 procent.

Celý článek
0

TikTok v USA asi fakt zakážou. Skončil nám život, šílí influenceři

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Američtí uživatelé TikToku se šikují poté, co zákaz sociální sítě přijala i druhá komora Kongresu. Podle influencerů je zákon diskriminační a ničí jim podnikání. Pravděpodobně na něj zareagují smrští soudních žalob.

Celý článek
0

Co chybí umělé inteligenci k převzetí vlády nad světem? Dostatek elektřiny

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Celý článek
0

Miliardy pro Smartwings a ČSA? Nic se vyplácet nebude

ČSA hrozí insolvence, varuje majitel letecké skupiny a miliardář Jiří Šimáně

Miliardy pro Smartwings a ČSA? Nic se vyplácet nebude
Smartwings mají lepší pozici dostat se z krize než sesterské ČSA. Spolumajitel skupiny Jiří Šimáně se nechal slyšet, že právě druhé jmenované aerolince hrozí insolvence, pokud nedostane rychlou finanční pomoc. | Tomáš Novák týdeník HROT

Aerolinky Smartwings dělají v posledních dnech všechno pro to, aby vypadaly jako firma s velkou budoucností. Oznámily, že nasazují do vzduchu první upravený Boeing 737 Max nebo že podepsaly devítimiliardový kontrakt s cestovními kancelářemi Exim Tours a CK Fischer na příští tři roky. Jenže skupině skončí se závěrem února covidové moratorium, všichni věřitelé se na ni vrhnou a situaci nemusí ustát.

V zákulisí se proto vymýšlejí strategie, jak firmě pomoci. Do hry se dostává dokonce nový státní podpůrný program.

Je zřejmé, že vyjednávání jde do finále. A že miliardář Jiří Šimáně, do jehož impéria firmy patří, tahá za kratší konec. Před pár dny vyzval stát, aby pomohl ČSA nevratnou částkou 1,1 miliardy korun. Požádal také o kompenzační fond v objemu zhruba 500 milionů korun, z něhož by Smartwings čerpaly peníze za zrušené jarní lety (firma stojí před vyplácením nevyužitých voucherů), a skupina také žádá přibližně o 900 milionů jako záruku za úvěr, který by měl vylepšit její celkovou situaci.

Z rovnice, kterou Jiří Šimáně napsal, ale zatím vychází jedna velká nula. Podle informací týdeníku Hrot vůbec nepřipadá v úvahu, že by stát nalil do ČSA přes miliardu a dalších 500 milionů do Smartwings.

Potvrdilo to i ministerstvo dopravy. „V současné době se neuvažuje o speciální formě podpory pro oblast letecké dopravy typu programu Covid – letectví/sedačkovné, o přiznání nevratné státní podpory ve prospěch ČSA ve výši 1,1 miliardy korun či zřízení kompenzačního fondu,“ říká mluvčí resortu František Jemelka. 

Dosáhne firma na státní záruku 900 milionů korun? Jak chce stát firmě pomoci, když selhaly všechny dosavadní nástroje? Jaká je ve Smartwings situace a jak okolní státy pomáhají aerolinkám? Čtěte v aktuálním vydání týdeníku Hrot.