Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Megakanál jde ke dnu

Z předchozích výroků politiků se to dalo očekávat, ale teď to je černé na bílém: „Zastavíme práce na kanálu Dunaj–Odra–Labe a zrušíme jeho územní rezervy v dotčených obcích,“ píše se v koaliční smlouvě rodící se vlády

Megakanál jde ke dnu
ilustrační foto | Shutterstock.com

Vodní dálnice, jejímž velkým propagátorem byl prezident Miloš Zeman, tak snad konečně skončí v propadlišti dějin. Od počátku šlo o megalomanský a finančně rizikový projekt za stovky miliard korun, který by přinesl více škody než užitku. Andreji Babišovi, pro něhož byly dobré vztahy s Hradem nevyhnutelností, ale vlastně nezbývalo nic jiného než Zemanův sen po krůčcích uskutečňovat.

Kritici megakanálu ale byli v jednoznačné převaze. Vedle někdejších opozičních politiků to byli také mnozí starostové, kterým trasa namalovaná na mapě svazovala ruce v dalším rozvoji jejich obcí. Desítky českých vědců včetně děkanů všech přírodovědeckých fakult v loňském společném prohlášení uvedly, že plánování takové stavby je pro českou přírodu a krajinu hazardem. Projekt kritizovalo rovněž slovenské ministerstvo životního prostředí a také Rakousko odmítlo napojení přes své území.

Jak nesmyslné bylo plánování vodní dálnice mezi třemi moři, dokazuje nedávný expertní rozbor, podle něhož lze dopravní funkci kanálu uskutečnit už nyní, tedy bez stamiliardových investic. Odhadovaný roční objem dopravy ve výši několika desítek milionů tun by mohly nahradit dva nákladní vlaky v hodinovém taktu (tam a zpět) na současné trati z Břeclavi přes Přerov do Bohumína.