Málo suchej únor

O tradiční abstinenční akci Suchej únor je sice veřejnost dobře informovaná, ale její účast bývá spíš vlažná

Málo suchej únor
ilustrační foto | Shutterstock.com

Ukázal to průzkum agentury STEM/MARK. Na základě řečené výzvy se v uplynulém měsíci vzdala alkoholu více než desetina dospělé české internetové populace, tedy lidí s online připojením.

Abstinovali ale zejména lidé, kteří pijí méně často, tedy jednou za dva týdny nebo ještě méně. Do akce se zapojili hlavně proto, že alkohol obecně nevyhledávají a výzvu považují za společensky prospěšnou.

Naopak ti, kteří pijí jednou týdně nebo častěji, výzvu většinou oslyšeli. Jako důvod uváděli, že se jim nechce, nemají motivaci nebo že by to stejně nevydrželi. Akce Suchej únor je jim nesympatická, považují ji za hloupost a vměšování do soukromí.