Rána pro ukrajinskou ekonomiku. Evropa omezí dovoz drůbeže, vajec a cukru

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Evropští zemědělci dlouhodobě kritizují Brusel, že nedokáže ochránit zemědělský trh před lacinou konkurencí z Ukrajiny. Členské země EU se dohodly na kompromisu, který by měl zavést kvóty na drůbež, vejce, cukr, oves, kukuřici nebo med.

Celý článek
0

Důchodová reforma musí být na sílu. Dobrovolnost nemá smysl, kdo si nechce spořit, ať ze systému vystoupí

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Celý článek
0

Praha nestaví a je drahá. Investory teď více lákají Brno a Ostrava

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Celý článek
0

Malá česká gigafactory

V Česku má vyrůst továrna na výrobu baterií do elektromobilů.

Malá česká gigafactory
Gigafactory | Tesla.com

Zástupci ČEZ a ministerstva průmyslu podepsali minulý týden memorandum o výstavbě gigafactory na výrobu baterií do elektromobilů o roční výrobní kapacitě 40 gigawatthodin. To by zhruba odpovídalo bateriím pro 800 tisíc vozů. Ačkoli není vůbec jisté, že se projekt v hodnotě 52 miliard korun podaří realizovat, česká továrna by pokryla jen zlomek očekávané světové poptávky.

Podle studie technologické skupiny ABB dosáhne letos světová výrobní kapacita baterií 541 gigawatthodin. V roce 2030 pak bude elektromobilita potřebovat 1739 gigawatthodin. To však představuje jen čistou potřebu automobilového elektroprůmyslu. Další baterie budou ovšem poptávat domácnosti, případně vlastníci velkých komerčních úložišť.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit