Z čeho se hroutí boháči? Většina lidí to nechápe

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Celý článek
0

Sto milionů Američanů nemá na to mít děti. USA trápí fenomén Alice

Jsou moc zhýčkání? Přecitlivělí? Příliš pohodlní a nezodpovědní? Důvodů, proč mladé páry často nechtějí děti, by se jistě našlo dost. Pro řadu vyspělých států je tento fenomén takzvaných Dinků velký problém. Ještě větším jsou však lidé, kteří spadají do kategorie Alice. O co jde?

Jsou moc zhýčkání? Přecitlivělí? Příliš pohodlní a nezodpovědní? Důvodů, proč mladé páry často nechtějí děti, by se jistě našlo dost. Pro řadu vyspělých států je tento fenomén takzvaných Dinků velký problém. Ještě větším jsou však lidé, kteří spadají do kategorie Alice. O co jde?

Celý článek
0

Apoštolové zelené energetiky: Když nebude foukat a svítit, najdeme nové technologie

Zastánci obnovitelných zdrojů věří, že během přechodu na bezuhlíkovou společnost okolo roku 2050 dojde k nalezení nových technologií, které překonají slabinu zdrojů závislých na větru a slunci.

Zastánci obnovitelných zdrojů věří, že během přechodu na bezuhlíkovou společnost okolo roku 2050 dojde k nalezení nových technologií, které překonají slabinu zdrojů závislých na větru a slunci.

Celý článek
0

Lufthansa Technik loni zvýšila obrat a zisk o více než dvacet procent

Společnost Lufthansa Technik, světový lídr v oblasti údržby, oprav a generálních oprav (MRO) dopravních letadel, má za sebou velice úspěšný rok 2023. Předpokládá se, že oproti předchozímu roku zaznamená nárůst obratu a zisku o více než dvacet procent, takže její tržby přesáhnou hranici šesti miliard eur. Za tímto výsledkem stojí dva hlavní faktory: oživení letecké dopravy po skončení covidové pandemie, a především aktivní marketing společnosti.

Lufthansa Technik loni zvýšila obrat a zisk o více než dvacet procent
Airbus A320 společnosti Royal Jordanian v servisním centru Lufthansa Technik v Budapešti | Lufthansa Technik / Stagl Akos

Že jde i ve světovém měřítku o obrovskou společnost, dokládají následující čísla: Lufthansa Technik zaměstnává téměř 22 tisíc lidí a po celém světě provozuje 35 vlastních poboček, v nichž zajišťuje služby pro více než 800 leteckých společností, což představuje více než čtyři a půl tisíce letadel. Znamená to, že o technický stav přibližně každého pátého dopravního letadla, které je ve světě v provozu, se starají mechanici Lufthansa Technik. Jen za prvních devět měsíců minulého roku uzavřela společnost 580 nových kontraktů a další zákazníci přibývají každým dnem. Provozovatelé a majitelé letadel oceňují především rychlost servisu, odbornou kompetenci mechaniků a v neposlední řadě také skvělé zásobení servisních center Lufthansa Technik jinde nedostatkovými náhradními díly, takže většina závad a poruch může být odstraněna v řádu hodin. 

Pro každou leteckou společnost je totiž status letadla označovaný jako AOG, tedy Aircraft on Ground, letadlo uzemněné v důsledku technické poruchy, noční můrou. Stojící letadlo pouze generuje náklady, ale nic nevydělává. „I to byl důvod, proč se naše společnost rozhodla rozšířit smlouvu s Lufthansa Technik,“ říká Samer Majali, generální ředitel Royal Jordanian. Tato letecká společnost už deset let spolupracuje s firmou Lufthansa Technik v oblasti celkové podpory náhradních dílů (TCS). Nyní smlouvu rozšířila i na takzvanou těžkou údržbu (C-Check) dvou Airbusů A320, která v těchto dnech probíhá v servisním centru Lufthansa Technik v Budapešti. Podobné smlouvy v loňském roce uzavřela německá společnost s Emirates, Air Serbia, Saudia Technic a dalšími leteckými společnostmi a servisními centry. 

 Lufthansa Technik je uznávanou světovou jedničkou v přestavbách interiérů dopravních letadel mnoha typů.
Lufthansa Technik / Stagl Akos

Prognózy rozvoje letecké dopravy na příštích sedm let předpokládají obrovský nárůst požadavků na servisní služby. Proto na konci roku 2023 vyhlásil management Lufthansa Group, do jejíhož portfolia Lufthansa Technik stoprocentně patří, rozvojový program Ambition 2030. Jeho součástí je podpora aktivit v oblasti údržby a oprav motorů a dalších klíčových leteckých komponentů. Plán také zahrnuje výrazný rozvoj spolupráce společnosti s německými ozbrojenými silami, jimž firma poskytuje technickou podporu při údržbě a servisu vojenských dopravních letadel. Je tedy více než pravděpodobné, že společnost Lufthansa Technik bude pokračovat na cestě hospodářského úspěchu.