Lovci doby kamenné
Miliardáři z internetu házejí sítě na kamenné obchody. Model Jeff Bezos funguje.

Čeští miliardáři našli v koronavirové době nový zdroj pro svůj byznys. Internetové firmy, jejichž vlastnická struktura končí u Petra Kellnera, Daniela Křetínského, Patrika Tkáče nebo zakladatele Alzy Aleše Zavorala, loví mezi majiteli kamenných obchodů v Česku i za hranicemi. Nabízí jim prodej na svých platformách a stavějí si postupně něco jako českou obdobu prodejce Amazon. Doba karantény a zavřených obchodů jejich byznys neuvěřitelně nakopla.
Na startu korona
Je jaro roku 2020, v Česku platí karanténa. Obchody jsou až na výjimky zavřené. Nikdo netuší, kdy se opět otevřou nebo kdy se bude situace opakovat znovu. Prakticky celé nakupování v Česku se přesunulo na internet. Prodejci potravin nestíhají vyřizovat objednávky, ze skladů prodejců elektroniky mizejí šicí stroje, protože v zemi chybějí roušky. Obchody, které nemají elektronické kanály, jsou na hranici krachu.
Velcí internetoví hráči tuší příležitost a spouštějí pomoc. Tomáš Čupr, zakladatel firmy Rohlík.cz spouští v závěru března platformu Nakupbezpecne.cz. „Lidé budou mít k dispozici bezpečný online prodej potravin, léků a drogerie. Malé obchody dostanou technologie velkých online prodejců, a zmírní tak riziko nákazy svých zaměstnanců,“ hlásil Tomáš Čupr. Projekt dostal i podporu ministerstva průmyslu a obchodu a Svazu obchodu a cestovního ruchu.