Korona v kerosinu

Ryanair nechce, aby vlády vydržovaly jeho konkurenci. Jaký to div.

Korona v kerosinu
Ryanair | Shutterstock.com

A takový to měl být pro Ryanair Group nadějný rok. Skupina, do níž patří kromě samotného Ryanairu ještě znovuoživený Buzz, Lauda Air a Air Malta, je počtem pasažérů s těsným náskokem největší – ovšem pouze na evropské obloze –, kdežto Lufthansa operuje globálně. Ryanair se těšil, jak využije své nákladové výhody a kapitálové síly, aby vyšel z očekávané konsolidace na trhu jako vítěz. 

Lufthansa jako opilý strýček

To ale bylo před koronavirem. Teď Ryanair bojuje o přežití a hlavně chce dohlédnout na to, aby zůstalo co nejméně přeživších mezi konkurencí. Proto šéf Ryanairu Michael O’Leary tak hlasitě protestuje proti tomu, co považuje za nedovolenou podporu, kterou vlády chtějí poskytovat „svým“ přepravcům. 

O’Learyho přirovnání Lufthansy k „opilému strýčkovi, který na konci veselky dojíždí po hostech skleničky“, případně „narkomanovi závislému na cracku“ se stává srozumitelným, když přihlédneme k příležitosti, kterou by krize bez vládních podpor pro Ryanair představovala. V ní nejrychleji odpadávají slabé kusy a ti silní si zatančí na jejich hrobě.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit