Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Konec benzinu. Rafinerie přejdou na plasty, část benzinek skončí

Osud aut se spalovacími motory se zdá být zpečetěn. Výrobci pohonných hmot vidí budoucnost v plastech či vodíku, benzinky novou roli teprve hledají.

Konec benzinu. Rafinerie přejdou na plasty, část benzinek skončí
ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Spalovací motory patří mezi nejviditelnější oběti evropského boje proti změnám klimatu. Ačkoli se na celkových emisích oxidu uhličitého automobilová doprava podílí jen asi jednou desetinou, od roku 2030 by podle představ Evropské komise měli výrobci přestat prodávat nové vozy na benzin či naftu. Nahradit je mají alternativní, ekologické pohony.

O bezprostředních dopadech přechodu k elektromobilitě na automobilový průmysl bylo napsáno mnoho a můžeme je sledovat takříkajíc v přímém přenosu. Kromě nich ale postupné vymizení aut s kouřícími výfuky ovlivní také další sektory - především výrobu a distribuci pohonných hmot.

Na rozdíl od výrobců vozidel, kteří mají na adaptaci a kompletní změnu výroby doslova jen několik let, „petrolejáři“ tolik spěchat nemusejí. I po roce 2030 budou v Česku i celé Evropě dál jezdit miliony starších vozů na benzin a naftu. Právě rok 2030 ale bude zároveň zlomem - od tohoto data je potřeba počítat s postupně klesajícími prodeji pohonných hmot.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit