Konec benzinu. Rafinerie přejdou na plasty, část benzinek skončí
Osud aut se spalovacími motory se zdá být zpečetěn. Výrobci pohonných hmot vidí budoucnost v plastech či vodíku, benzinky novou roli teprve hledají.

Spalovací motory patří mezi nejviditelnější oběti evropského boje proti změnám klimatu. Ačkoli se na celkových emisích oxidu uhličitého automobilová doprava podílí jen asi jednou desetinou, od roku 2030 by podle představ Evropské komise měli výrobci přestat prodávat nové vozy na benzin či naftu. Nahradit je mají alternativní, ekologické pohony.
O bezprostředních dopadech přechodu k elektromobilitě na automobilový průmysl bylo napsáno mnoho a můžeme je sledovat takříkajíc v přímém přenosu. Kromě nich ale postupné vymizení aut s kouřícími výfuky ovlivní také další sektory - především výrobu a distribuci pohonných hmot.
Na rozdíl od výrobců vozidel, kteří mají na adaptaci a kompletní změnu výroby doslova jen několik let, „petrolejáři“ tolik spěchat nemusejí. I po roce 2030 budou v Česku i celé Evropě dál jezdit miliony starších vozů na benzin a naftu. Právě rok 2030 ale bude zároveň zlomem - od tohoto data je potřeba počítat s postupně klesajícími prodeji pohonných hmot.