Důchodová reforma musí být na sílu. Dobrovolnost nemá smysl, kdo si nechce spořit, ať ze systému vystoupí

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Proč si Češi na důchod spoří směšné částky? Jsme národ s averzí na riziko, říká hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník s tím, že není jiná cesta, než aby bylo spoření povinné.

Celý článek
0

Praha nestaví a je drahá. Investory teď více lákají Brno a Ostrava

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Levnější pronájmy i zatím nevyužité lidské zdroje. Krajská města jsou stále zajímavější pro firmy, které hledají klidnější lokality nebo hodlají expandovat do regionů.

Celý článek
0

TikTok a zneužívané děti. Čínské sociální síti hrozí obrovské pokuty

Být nejvlivnější sociální sítí na světě s sebou nenese jen obrovské příjmy, ale očividně také velké potíže. Alespoň, pokud síť patří Číňanům. Kteří k osobním datům přistupují... jako Číňané. Po žalobách jednotlivých států USA se na TikTok vrhla Federální obchodní komise. Důvod? Ledabylé nakládání s daty dětí a mladistvých už prý překračuje všechny meze.

Být nejvlivnější sociální sítí na světě s sebou nenese jen obrovské příjmy, ale očividně také velké potíže. Alespoň, pokud síť patří Číňanům. Kteří k osobním datům přistupují... jako Číňané. Po žalobách jednotlivých států USA se na TikTok vrhla Federální obchodní komise. Důvod? Ledabylé nakládání s daty dětí a mladistvých už prý překračuje všechny meze.

Celý článek
0
Vybrané články
z týdeníku The Economist

Komu zvoní náběžná hrana

Vzestupu letecké dopravy nebrání jenom nové varianty covidu-19

Komu zvoní náběžná hrana
ilustrace | Vojtěch Velický

Práci a nakupování změnila pandemie natrvalo, ať se nám to líbí, nebo ne. Letectví stále ještě doufá, že na něj bude mít covid-19 jen dočasný vliv. Dobrá zpráva pro všechny, kdo už se nemohou dočkat, až vyrazí na dovolenou, za rodinou, přáteli, či dokonce občas i na služební cestu, je, že rok 2022 by se měl v létání podobat předpandemické éře. Ovšem s obrovskými rozdíly mezi vnitrostátními a mezinárodními linkami, mezi lety na krátkou a dlouhou vzdálenost a mezi Východem a Západem.

Zrušené Vánoce

Počty přepravených cestujících nepřetržitě stoupají už od března 2020, kdy pandemie zrušila první lety. Většina aktuálních odhadů počítá s tím, že v roce 2024 přepraví aerolinky stejně pasažérů jako v roce 2019. Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) očekává, že v roce 2022 nastoupí do letadel 3,4 mi­liardy lidí. To je téměř dvojnásobek oproti roku 2020, i když stále výrazně méně než v předpandemickém roce 2019, kdy letecké společnosti přepravily 4,5 mi­liardy cestujících.

Ve hře je spousta proměnných a pandemie zůstává tou největší. Vezměme si variantu omikron. Šéf Delta Air Lines Ed Bastian označil posledních několik týdnů za „neobyčejně obtížné“, jelikož se virem ve firmě nakazilo zhruba osm tisíc lidí – to je přibližně desetina všech zaměstnanců. Nedostatek posádek, nejrůznější omezení a špatné počasí si jen mezi 24. prosincem a 3. lednem celosvětově vyžádaly zrušení šedesáti tisíc letů, odhadují analytici leteckých dat z firmy Cirium. To odpovídá zhruba každému čtyřicátému letu. Fakt, že i přes nejhorší vánoční provoz za posledních deset let byl prosinec pro letecké společnosti nejrušnějším měsícem roku 2021, asi nejlépe ilustruje, jak dlouhou cestu před sebou ještě letecký byznys má.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit