Kellnerova PPF dala na boj s koronavirem 200 milionů korun

Skupina nejbohatšího Čecha zásobila zdravotnickými potřebami Česko, USA či Filipíny.

Kellnerova PPF dala na boj s koronavirem 200 milionů korun
ilustrační foto | Tomáš Novák týdeník HROT

Skupina PPF usnadnila několika zemím boj s čínskou chřipkou nákupem zdravotnického materiálu a poskytnutím finanční pomoci v celkové hodnotě 200 milionů korun. Uvádí to tisková zpráva, již PPF zveřejnila na svých webových stránkách. 

Jde o celkem 6,9 milionu respirátorů a chirurgických roušek, 30 tisíc testovacích tamponů, 570 tisíc párů lékařských rukavic a tisíce lékařských brýlí a teploměrů. Skupina materiál pořídila v Číně a některých dalších nespecifikovaných asijských i evropských zemích.  

Pomoc v hodnotě přes 100 milionů korun skupina takto poskytla České republice, vlasti svého zakladatele a majoritního akcionáře Petra Kellnera. 

Ventilátory i čínská logistika

Kromě nákup materiálu podpořila PPF deseti miliony korun výrobu ventilátorů CoroVent české firmy MICo. Přístroj vznikl ve spolupráci ČVUT a platformy COVID19CZ. Přes 25 milionů korun poskytla firma i ministerstvu vnitra na nákup ventilátorů a ve formě úhrady logistických služeb v Číně.

Další země, v nichž skupina působí - Indie, Indonésie, Kazachstán, Vietnam, Spojené státy, Filipíny, Černá Hora a Bulharsko - obdržely pomoc v celkovém objemu také zhruba sto milionů korun. 

„Považuji pomoc druhým za součást naší lidské, ale i podnikatelské odpovědnosti," cituje Kellnera tisková zpráva. „Zdraví a rodina je to nejcennější, co máme. Pomoc a solidarita jsou pilíře humanity a je odpovědností každého z nás je naplňovat, a to nejen v čase krize." 

Vylepšení image

Vedení PPF může v koronavirové pomoci vidět způsob, jímž lze bezbolestně vylepšit mediální obraz v České republice i ve světě. Během posledního půl roku se skupina stala v Česku středem negativní pozornosti, když si Home Credit, klíčová součást finanční divize PPF, chtěla koupit pročínský vliv na Karlově univerzitě tříletým mikrograntem ve výši půl milionu korun ročně. Vyšlo také najevo, že Home Credit platí vlivové agentury na vylepšení image Číny a jejího vládnoucího režimu.

Obava z role PPF jako prodloužené ruky čínské diplomacie se přenesla i do Washingtonu. Stála za formálním dotazem, jejž tam vlivný republikánský senátor Marco Rubio vznesl na ministra financí, zda plánovaný prodej mediální společnosti CME - mimo jiné majitele české TV Nova - americkou telekomunikační firmou AT&T nemůže poškodit zájmy USA.