Když ochrana, tak kvalitní
Arca, Blažek, Smartwings a další. Do mimořádné ochrany před věřiteli zamířilo přes šedesát firem. Co jim přinese?

Přes 28 let buduje oděvní značku založenou na originálním českém designu, řemeslném krejčovství a italských látkách. V obtížné zahraniční konkurenci se mu dařilo vybírat zatáčky, které mnohé české textilky už dávno pohřbily. Teď Ladislava Blažka, šéfa stejnojmenné oděvní firmy s vlastní sítí obchodů, čekají dosud nejnáročnější tři měsíce v historii společnosti.
„Krizí jsem už zažil mnoho a nikdy bych se na ně nevymlouval, ale výpadek tržeb způsobený Covid situaci je obrovský. S tímhle se vyrovnat prostě nedá,“ říká trochu zadumaně dvaapadesátiletý byznysmen uprostřed své vlajkové prodejny v Nekázance v centru Prahy. Blažek před několika týdny požádal jako mnoho dalších podnikatelů o mimořádnou soudní ochranu před věřiteli kvůli dopadům koronaviru na svůj byznys. Blažek přišel podle svých slov kvůli jarní virové panice, následné karanténě a zavřeným obchodům v období od února do června o 100 milionů korun na tržbách. Vniveč vyšly milionové investice do masivní reklamní kampaně na letní kolekci s hercem Romanem Vojtkem, stejně jako samotný sortiment letního zboží, který byl nucen rozprodávat rovnou v likvidačních slevách.
Celkový dopad na letošní výsledky firmy zatím nechce předvídat. Za normálních okolností Blažek utrží kolem půl miliardy korun.