Co chybí umělé inteligenci k převzetí vlády nad světem? Dostatek elektřiny

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Umělá inteligence polyká obrovská množství vzácné energie a ještě vzácnější vody. Úzkým hrdlem výzkumu jsou datová centra.

Celý článek
0

Volkswagen čelí v Číně cenové válce. Jeho elektromobily nejdou na odbyt

Krátce před začátkem automobilového veletrhu v Pekingu německá automobilka přiznává, že ji v prodejích elektromobilů předhání čínská konkurence.

Krátce před začátkem automobilového veletrhu v Pekingu německá automobilka přiznává, že ji v prodejích elektromobilů předhání čínská konkurence.

Celý článek
0

Česká investiční skupina RSBC koupila rakouský zbrojařský podnik Steyr Arms

Česká investiční skupina RSBC koupila rakouský zbrojařský podnik Steyr Arms, 100 procent společnosti přebírá od SMH Holding, který firmu kontroloval od roku 2007. Informovaly o tom Hospodářské noviny (HN). Cenu obchodu ani jedna ze stran neuvedla, podle odhadů z trhu to jsou nižší miliardy korun, píše deník.

Česká investiční skupina RSBC koupila rakouský zbrojařský podnik Steyr Arms, 100 procent společnosti přebírá od SMH Holding, který firmu kontroloval od roku 2007. Informovaly o tom Hospodářské noviny (HN). Cenu obchodu ani jedna ze stran neuvedla, podle odhadů z trhu to jsou nižší miliardy korun, píše deník.

Celý článek
0

Když letadla vozí vzduch

Absurdita bruselského boje za záchranu klimatu občas vyrazí dech i zarytému euroskeptikovi. Jako třeba v případě nedávno zveřejněné zprávy o Lufthanse.

Německá letecká společnost kvůli špatně nastaveným pravidlům tuto zimu vypraví na osmnáct tisíc zbytečných přeletů s poloprázdnými letadly.

Evropská regulace stanovuje, že letecké společnosti – pokud si tedy chtějí udržet sloty na významných evropských letištích – musejí z celkového počtu svých letů provozovat minimálně osmdesát procent jako pravidelná „linková“ spojení. Pod tlakem pandemie byla sice tato kvóta snížena na padesát procent, i to je ale zjevně příliš.

Aktuální vlna omikronu opět prudce srazila zájem o létání a Lufthansa řeší obrovský převis nabídky letenek nad poptávkou. I kvůli zachování řečené padesátiprocentní kvóty tak německé aerolinky doslova převážely nad Evropou vzduch. Samozřejmě za nemalých emisí oxidu uhličitého.

Neschopnost Bruselu reagovat pružně na aktuální situaci a přizpůsobit jí pravidla pro letecké firmy je v ostrém kontrastu s mnoha dalšími opatřeními, která Evropská komise zavedla či se zavést chystá a která mohou těžce poškodit evropskou ekonomiku. A to od energetiky přes průmysl až po dopravu. 

Úsměvně v této souvislosti vypadá i plán, podle něhož by se v rámci programu Fit for 55 mělo zdanit dosud od odvodů osvobozené letecké palivo. To by mělo podle představ Komise vést ke zdražení letenek, poklesu zájmu o letecké cestování, a tedy omezení emisí. Snad Brusel před zavedením nové daně neopomene změnit pravidla, která nutí aerolinky přelétávat z místa na místo s (polo)prázdnými letadly.