Nebuď ovce. Jak se se bývalá vysoká manažerka vrhla do světa módy

Bývalý vysoká manažerka Jana Hörzenbergerová rozjela šicí dílnu a věří, že ji ani čínská chřipka neporazí.

Nebuď ovce. Jak se se bývalá vysoká manažerka vrhla do světa módy
Lidé si uvědomí, že levné věci bývají drahé, a pořídí si místo haldy hadrů raději pár kousků, kterými nezamoří planetu, je přesvědčena majitelka šicí dílny a módního e-shopu. | Tomáš Novák týdeník HROT

Jana Hörzenbergerová se před třemi lety rozhodla splnit si sen. Sekla s kariérou manažera ve společnosti provozující největší věrnostní systém v České republice a vrhla se do nejistoty podnikání. A to doslova. Jejím snem totiž bylo mít módní salon. Vystudovala návrhářství na oděvní průmyslovce, ale zjistila, že se v oboru bez prvotního kapitálu neuplatní. Když jí bylo 38 let a měla už naspořené nějaké peníze, uvědomila si, že pokud svoje hobby nepovýší na práci teď, tak nikdy. Jen to vzala trochu oklikou. Náhodou se přichomýtla k dílně u Brna, která zaměstnávala devět švadlen, byla zadlužená a na pokraji krachu. A tak ji koupila. „Já vím, co si myslíte. Že nemůžeme konkurovat Číně. To nemůžeme rozhodně cenou, pouze kvalitou,“ říká.

Světe, div se, její sázka na kvalitu zafungovala. Zákazníci začali přibývat, dnes si na sebe firma vydělá a zaměstnává 16 švadlenek. Po této anabázi, během níž chtěla s podnikáním několikrát seknout, ji prý nějaká čínská chřipka neporazí. Koronakrizi chápe naopak trochu jako příležitost. Věří, že si alespoň některé firmy a jejich zákazníci uvědomí, že je dobré vsadit na domácí kvalitní výrobu. Pochopí, že je lepší mít ve skříni méně nestárnoucích kousků v duchu udržitelné módy, které se po dvou vypráních nerozpadnou, než zamořovat planetu haldami levných triček a elasťáků z „plastu“ vyráběných a k nám dovážených přes půl planety. 

Pod cenu nejdu

„Chci mít raději stigma dražších, ale stoprocentních služeb s dokonalým kompletním servisem od návrhu, konstrukce, výroby, po zajištění výšivek, tisků až po samotné zabalení. Plus jsme velmi flexibilní a snažíme se najít řešení pro každého zákazníka. Co nedělám, ani dělat nebudu, je podbízení. Máme svoji cenu a pod tu nepůjdeme,“ vysvětluje Jana svoji strategii. Když zákazník toto akceptuje, na kolekci od 50 kusů výš se s ní prý většinou domluví.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

od 184 Kč za měsíc

Předplatit

Máte předplatné?

Přihlásit