Kellnerová hoteliérkou? Luxusní pražský Four Seasons je na prodej, zájem má nejbohatší Češka

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Luxusní hotel Four Seasons v srdci Prahy je na prodej. Nejblíže ke koupi má nejbohatší Češka Renáta Kellnerová, transakce by ale neměla proběhnout v rámci skupiny PPF.

Celý článek
0

Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Česko je nejzadluženější v historii. Státní dluh vzrostl na 3,221 bilionu korun

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Český státní dluh se v letošním prvním čtvrtletí zvýšil o 109,9 miliardy korun na rekordních 3,221 bilionu korun. Na každého Čecha tak teoreticky připadá dluh 295.480 korun. Míra zadlužení stoupla na 43,6 procenta hrubého domácího produktu (HDP) ze 42,4 procenta v roce 2023.

Celý článek
0

Jak zvládla média prezidentské debaty? O parník nejlepší byl Český rozhlas

Z pohledu politického systému je prezident nepříliš významná funkce, občany ale jeho volba mimořádně zajímá. Ne všechna média jim však dokáží poskytnout kvalitní službu. 

Jak zvládla média prezidentské debaty? O parník nejlepší byl Český rozhlas
Přípravy před volební debatou v Českém rozhlase | foto Tomáš Novák týdeník HROT

Každé větší médium v zemi bojuje o co největší čtenost/sledovanost/poslechovost. A prezidentská volba byla skvělou příležitostí zaujmout a navýšit svůj dosah, respektive vliv. Kritiky médií je v internetovém prostoru dost a není třeba dlouhého hledání. Chtěl bych tedy jít opačnou cestou a vyzdvihnout média, která z mého pohledu odvedla skvělý výkon, jenž si zaslouží ocenit.

Skvěle se k prezidentské volbě postavil Český rozhlas. Toto veřejnoprávní médium hostilo vůbec poslední debatu prezidentských kandidátů, v níž dalo stejný prostor všem, kteří splnili podmínky a kandidovali. I „mediální outsideři“, pánové Marek Hilšer, Pavel Fischer, Tomáš Zima, Karel Diviš a Jaroslav Bašta, tu mohli poměřit síly s médii a výzkumnými agenturami protežovanými kandidáty Petrem Pavlem a Danuší Nerudovou. S Andrejem Babišem bohužel nikoli, protože se z debaty omluvil. 

Výkon moderátora Jana Pokorného, který mezi kandidáty nedělal žádné rozdíly a aktivně podporoval výměnu názorů mezi favority i outsidery prezidentské volby, byl velmi profesionální. Český rozhlas ve výsledku uspořádal vůbec nejlepší předvolební debatu. Prostě to nej, co jsme mohli v rámci předvolebního vysílání vidět/slyšet.

Druhým médiem, které si zaslouží ocenit, je CNN Prima News, a to konkrétně za volební studio během sčítání výsledků voleb a jejich komentování. Pokud někdo sledoval obě celoplošné zpravodajské televizní stanice, tedy CNN Prima a ČT24, pak jasně viděl, proč veřejnoprávní televize potřebuje konkurenci i v oblasti zpravodajských kanálů.

Jistě, je to subjektivní, ale CNN Prima mělo program mnohem atraktivnější než ČT24. A i když jsem coby divák také občas obracel oči v sloup, když možná až příliš adrenalinem urychlený moderátor Petr Suchoň pomalu lezl z obrazovky, tak ve výsledku mě velmi bavila skladba hostů volebního studia. Nebyla tam žádná hluchá místa, vše na sebe plynule navazovalo. A hlavně bylo vidět, že lidé ze zpravodajství Primy dělají svou práci s radostí a od srdce.

Ano, veřejnoprávní televize odvedla profesionální výkon, ale koukat se pět hodin na politologa Tomáše Lebedu a slyšet tisíckrát otázku moderátora Michala Kubala „O co se bude hrát ve druhém kole?“ mohlo bavit opravdu jen málokoho. ČT se v oblasti zpravodajství dlouhodobě snaží o kvalitně odvedenou práci, ale nebylo by proti ničemu, kdyby se zdejší šéfové podívali, jak se to dá dělat – tedy atraktivněji a s nadšením –, jinde. 

Na podrobné referování o prezidentské volbě se budeme moci těšit ještě minimálně dva týdny, než proběhne její druhé kolo. Českému rozhlasu přejme, aby uspořádal debatu, do níž přijde i Andrej Babiš.

Jisté to není – jak známo, Babiš si média, s nimiž hovoří, pečlivě vybírá. Jestli však někdo dokáže připravit férové prostředí pro výměnu názorů, je to veřejnoprávní rozhlas. CNN Prima News pak žádné velké změny dělat nemusí. Jak vidno z dosavadního vývoje, významné celospolečenské události, typicky volby, prostě umí.