AI bude brzy chytřejší než celé lidstvo. Bez regulace nás ale čeká dystopická budoucnost, varuje šéf Apertia Tech

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Celý článek
0

Temu nezákonně prodává výrobky z nucených prací, tvrdí experti

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Celý článek
0

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

Celý článek
0

Jak utratit víc? Stačí zdražit

Dopravní sliby se nemusejí v plném efektu naplnit. Vláda totiž pouští peníze ve chvíli, kdy nemá vyřešené jiné potíže.

Na první pohled to může vypadat jako skvělá zpráva. Do dopravní infrastruktury má jít v příštím roce 128 miliard korun a bude to historicky nejvyšší číslo, které Státní fond dopravní infrastruktury měl. Potíž je ovšem v tom, že to ještě vůbec nemusí znamenat, že se dálnice či železnice začnou stavět více a kvalitněji. Vláda peníze navýšila z původních 83,2 miliardy. Nikdo jí to nemůže vyčítat, koneckonců má od voličů mandát investovat do dopravních staveb. A v krizi to přece jen ekonomice přinese smysluplnější efekt než 15 miliard příspěvku pro důchodce, za které si naopak kabinet kritiku zaslouží.

Jenže dopravní sliby se vůbec nemusejí v plném efektu naplnit. Vláda totiž pouští peníze ve chvíli, kdy nemá vyřešené jiné potíže. Stavební firmy třeba nemají dostatek pracovních sil, protože jim je covidová krize zapikala na východě Evropy. Není rovněž dostatek stavebních materiálů, což je dílem dáno krizí, dílem tím, že se neotevírají nové lomy a pískovny.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit