Jak utratit víc? Stačí zdražit

Dopravní sliby se nemusejí v plném efektu naplnit. Vláda totiž pouští peníze ve chvíli, kdy nemá vyřešené jiné potíže.

Na první pohled to může vypadat jako skvělá zpráva. Do dopravní infrastruktury má jít v příštím roce 128 miliard korun a bude to historicky nejvyšší číslo, které Státní fond dopravní infrastruktury měl. Potíž je ovšem v tom, že to ještě vůbec nemusí znamenat, že se dálnice či železnice začnou stavět více a kvalitněji. Vláda peníze navýšila z původních 83,2 miliardy. Nikdo jí to nemůže vyčítat, koneckonců má od voličů mandát investovat do dopravních staveb. A v krizi to přece jen ekonomice přinese smysluplnější efekt než 15 miliard příspěvku pro důchodce, za které si naopak kabinet kritiku zaslouží.

Jenže dopravní sliby se vůbec nemusejí v plném efektu naplnit. Vláda totiž pouští peníze ve chvíli, kdy nemá vyřešené jiné potíže. Stavební firmy třeba nemají dostatek pracovních sil, protože jim je covidová krize zapikala na východě Evropy. Není rovněž dostatek stavebních materiálů, což je dílem dáno krizí, dílem tím, že se neotevírají nové lomy a pískovny.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot.

Staňte se jedním z nich, nebo článek odemkněte zakoupením celého vydání.

Máte předplatné?

Přihlásit