Vypukne další očkovací šílenství? Moderna finišuje hned tři nové vakcíny

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Konec pandemie covidu-19 se negativně projevil v příjmech velkých farmaceutických firem. Ty, které vyvinuly celosvětově podávaná očkování proti koronaviru, nyní hledají cesty, jak posílit svůj byznys. Moderna oznámila, že do poslední fáze studií přecházejí hned tři nové vakcíny.

Celý článek
0

Do Legolandu už jen na podzim a v dešti? Vlastník se rozhodl zavést dynamické ceny

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Zábavní parky a jiné atrakce majitele Legolandu – firmy Merlin Entertainments – stále netáhnou tolik lidí jako před covidem. Naplnit poloprázdné kasy zábavního impéria má zavedení dynamických cen.

Celý článek
0

Český startup Agdata míří na Slovensko. Bude tam měřit kvalitu ovzduší

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Už žádná obří zařízení o velikosti stavební buňky. Český startup Agdata vyvinul senzor na měření znečištění ovzduší, který má velikost diáře. Slováky zaujal svou cenou i přesnými výsledky.

Celý článek
0

Jak se dohání Tesla

Mainstream je elektrický. Volkswagen a Toyota investují do aut na baterky dohromady 170 miliard dolarů

Jak se dohání Tesla
A teď pojedeme elektricky a ve velkém, vyhlásil loni Akio Toyoda, šéf Toyoty. Jen pár měsíců předtím přílišné nadšení pro „zelenání“ produkce automobilky ovšem nejevil. | foto Profimedia.cz

Možná nejdůležitější moment automobilového průmyslu za poslední léta má na svědomí muž, jenž s ním nemá mnoho společného. Anders Schelde je investičním šéfem dánského důchodového fondu AkademikerPension, jenž mimo jiné drží akcie Toyoty. Japonská automobilka, která se přetahuje s Volkswagenem o titul největšího světového výrobce co do počtu prodaných vozů, podle jeho názoru příliš otálela s přechodem na elektrické či alespoň hybridní vozy.

Loni v létě jej citovala agentura ­Bloomberg v tom smyslu, že jeho fond se rozhlíží po dlouhodobých investicích a že si není jistý, jestli Toyota s přípravou na elektrifikovaný automobilismus nezaspala budoucnost. „Podle mě má Toyota dva, možná tři roky, aby svůj park dostala do patřičné formy,“ řekl tehdy. Nemyslel tím, že by Japonci vyráběli špatná auta. Narážel tím na konzervativní postoj, s nímž do té doby vrcholoví manažeři Toyoty komentovali sílící trend elektrifikace jejich branže.

Vodík namísto proudu

Tento konzervativní postoj se promítal do opatrné strategie automobilky, která chtěla na všech frontách mít své želízko, ať už její vozy poháněl benzin, elektřina, střídavě obojí, nebo třeba vodík. „Před námi je nejistota, takže to, co potřebujeme, jsou diverzifikovaná řešení,“ prohlašoval ještě loni Akio Toyoda, šéf (a pravnuk zakladatele) největší světové automobilky. „Nechceme se uvázat k jedinému typu řešení.“ A skutečně, jak zmínil ekonomický server Nikkei Asia, když Toyoda a jeho lidé pořádali každoroční předváděcí akci na závodní dráze v horách na západě země, jel on sám ve sporťáku Corolla Sport H2 Concept se spalovacím motorem (byť s vodíkovým pohonem). Čerstvě vyrobené elektrické SUV, známé jako bZ4X, mezitím stálo připravené stranou.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit