Jak pomoci dětem a zabránit odchodu učitelů

Ministerstvo chce změnou vyhlášky dojít k parametrizaci školství. Není to jednoduchá záležitost, říká Jana Karvaiová

Jak pomoci dětem a zabránit odchodu učitelů
ilustrační foto | Shutterstock.com

Už když se zaváděla inkluze ve velkém, tedy vznikala vyhláška 27/2016, bylo mnohými upozorňováno na chyby, které v ní jsou. A také na problém s financováním. Když se pak vše dalo v září 2016 do pohybu, zjistilo se, že inkluze je drahá záležitost.

Ono se vědělo dopředu, že bude potřeba hodně peněz, například velké výdaje udával výzkum Univerzity Palackého v Olomouci. Jejich čísla byla až čtyřnásobná oproti odhadům ministerstev. Nikdo to nebral vážně.

Již po necelém roce bylo resortu jasné, že ufinancovat inkluzi bude oříšek. Místo hledání zdrojů se udělala první novela vyhlášky, kdy byly z podpory vyškrtnuty všechny školy a třídy podle § 16, kterým zůstala jen některá podpůrná opatření personálního charakteru. A později následovaly další novely, jejichž cílem bylo vždy jen ušetřit. I když oficiálně se vše skrývalo za technické nebo terminologické sjednocení. Proto ministerstvo školství vsadilo na jinou kartu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit