Jak na emisní povolenky

Odpovědí v nákladní dopravě je LNG a bioLNG

Jak na emisní povolenky
ilustrační foto | Archiv

České republice se v nákladní silniční dopravě zatím nedaří plnit emisní cíle směřující ke klimatické neutralitě v roce 2050. Řešením je větší využití zkapalněného zemního plynu (LNG). Na rozvoji jeho využití v nákladní dopravě pracuje největší český distributor plynu, skupina GasNet.

Cílem Evropské unie je stát se do roku 2050 klimaticky neutrální. V dalším kroku proto počítá s reformou emisních povolenek. Od roku 2027 se budou týkat i silniční dopravy. Nákupy povolenek promítnou do svých konečných cen prodejci paliv, což bude v praxi znamenat, že si dopravci připlatí za každý litr fosilního paliva, zejména nafty.

„Zátěž emisních povolenek bude v případě zkapalněného zemního plynu nižší než u naftových motorů. LNG tak přinese dopravním a logistickým společnostem z dlouhodobého hlediska i finanční výhody. Ještě výraznější úsporu potom nabízí bioLNG,“ říká Filip Dostál, vedoucí Business Developmentu v GasNetu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit