OSN vytáhla proti zabijácké umělé inteligenci. Chce zákaz autonomních zbraní ve válkách

Pokud samočinný dron omylem zabije civilisty, kdo za to bude odpovědný? Moderní konflikty přinášejí otázky, na které etika teprve hledá odpověď. Proti robotům-vojákům vznikla i rozsáhlá petice.

Pokud samočinný dron omylem zabije civilisty, kdo za to bude odpovědný? Moderní konflikty přinášejí otázky, na které etika teprve hledá odpověď. Proti robotům-vojákům vznikla i rozsáhlá petice.

Celý článek
0

50 milionů malým firmám. Skupina eRockets chce pomoci začínajícím e-shopům

České e-shopy často nedokážou kvůli silné konkurenci růst: jejich rozvoj brzdí nízké marže. Tuzemskému e-commerce chce nyní pomoci investiční skupina eRockets.

České e-shopy často nedokážou kvůli silné konkurenci růst: jejich rozvoj brzdí nízké marže. Tuzemskému e-commerce chce nyní pomoci investiční skupina eRockets.

Celý článek
0

Změnit práci, zahrát hru. LinkedIn zavede gaming, aby vám ukradl víc času

Původně byznysová sociální síť sáhne k průlomovému kroku a zavede ve své platformě hraní her. Firmy tak už nebudu soupeřit jen v zisku, ale i ve skóre svých zaměstnanců.

Původně byznysová sociální síť sáhne k průlomovému kroku a zavede ve své platformě hraní her. Firmy tak už nebudu soupeřit jen v zisku, ale i ve skóre svých zaměstnanců.

Celý článek
0

Největší změny za dvacet let. Jak bude vypadat nová česká škola?

Ministerstvo představilo největší změny ve školství za dvacet let. Děti by měly méně memorovat a učit se moderněji. Kritici varují před údajnou politizací výuky.

Největší změny za dvacet let. Jak bude vypadat nová česká škola?
Když něco nevíš, najdi si to. Školství už nemá lpět na znalostech. Klíčové je osvojení dovedností a příprava na různé životní situace. | foto Tomáš Novák, týdeník Hrot

Ministerstvo školství odstartovalo revizi rámcových vzdělávacích plánů, jimiž se řídí výuka v každé základní škole. V září 2024 by podle nich měla učit většina vzdělávacích institucí. Co přesně se budou děti učit, zatím nikdo neví. Resort ale zveřejnil hlavní směry reformy. Ta podle ministra školství Petra Gazdíka (STAN) povede k modernizaci školství a v důsledku k větší konkurenceschopnosti našich školáků. Někteří odborníci ale po prostudování dokumentu nechápavě kroutí hlavou.

„Revizi rámcových vzdělávacích programů základního vzdělávání považuji snad za úplně nejdůležitější úkol v roli ministra. Pokud máme změnit české školství, musíme změnit obsah vzdělávání. Toho, co se po našich žácích chce, je velké množství. My ale musíme najít to základní, začít to propojovat a hledat souvislosti. Musíme učit děti logicky myslet, vést je ke spolupráci. Změnit se musí i duch školy. Protože to, jak se ve škole cítíme, je to základní,“ řekl ministr Gazdík, když představoval dokument o více než devadesáti stranách, v němž navrhuje, jak by se děti měly učit nově a jinak. Zároveň požádal učitele, rodiče, odborné organizace, odborníky i širokou veřejnost, aby se k němu vyjádřili.

Co konkrétně se lze v dokumentu dočíst? Vyplývá z něj, že stát skutečně chce omezit množství faktů, které by se děti měly memorovat. „Přetížení kurikula je celosvětově deklarováno za zásadní problém školního vzdělávání. Vnímáno je to i v českém školství,“ zdůvodňuje to návrh reformy. Učitelé by tedy měli vést děti k tomu, aby se samy více zajímaly o svět kolem sebe. Samy chtěly informace vyhledávat v různých zdrojích, více se věnovaly tomu, co je zajímá a baví.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit