Jahodová, nebo tvarohová

Nad čím Piráti před volbami přemýšlejí, je důvodem pádu jejich preferencí

Na začátku roku byla koalice Pirátů a STAN překvapivým vítězem předvolebních průzkumů, teď ale musí sledovat, jak nadšení veřejnosti chladne. Piráti proto přemýšlejí, jestli změnit taktiku, vyhodit z vedení kampaně Mikuláše Ferjenčíka, nebo jestli lidem na mítincích nabízet nanuky Míša, či jahodový sorbet. Jenže tahle snaha o záchranu je stejně malicherná, jako když se Bartošovi hoši rozhodli pro jahodový sorbet kvůli tomu, že deset procent lidí má intoleranci na laktózu, a mohli by tak přijít o voliče.

Šéf kampaně Mikuláš Ferjenčík v jednom z rozhovorů řekl, že pokles preferencí je dán zejména faktory mimo Pirátskou stranu. Mýlí se. Znamenalo by to totiž, že i získání voličů by bylo dáno nějakým jiným důvodem. Přitom když kladné výsledky na začátku roku Piráti komentovali, neděkovali náhodě, ale jeden druhému. A bylo to tehdy i 34 ku 22 procentům hnutí ANO.

Jenže když lídr Pirátů v Ústeckém kraji, kde ve sněmovních volbách kandiduje, prohlásí, že je to tam horší než v Rumunsku (ta konotace byla jiná, ale vyznělo to přesně takhle), jindy se poslanec Ondřej Profant nechá slyšet, že „bílí páprdové a většina inklinuje k fašismu“ (tady šlo o manželství pro všechny, které Sněmovna odmítla), a předtím se sám Ferjenčík rozpovídá o uzákonění polyamorie, tedy soužití tří a více lidí, jsou to kopance do vlastního kolene.

Jasně. Normální člověk pochopí Bartošovo přirovnání Ústeckého kraje s Rumunskem, příčetnému nevadí svatby homosexuálů a polymaorie je mu ukradená, ale jsou to velké politické přešlapy. Tahle vyjádření mají velký potenciál strhnout pozornost, a to bohužel úplně jinam, než by politik chtěl. Piráti tím dávají najevo, že nejsou stranou pro mainstream, což je samo o sobě o. k., ale pak nemůžou být naštvaní, že nestrhli mainstream pro své vítězství ve volbách.

Důvodem propadu jejich preferencí není zlepšení epidemiologické situace a není v tom skvělá práce marketingu Andreje Babiše. 

Mimochodem, na tuhle otřepanou frázi svádí dlouhodobě svou neschopnost i ČSSD. Ta je také skvělým generátorem zbytečných informací. Zmrzlinou se to zkrátka dohnat nedá.