Lidé na dálkové ovládání. Jak přechod na home office změnil byznys
Home office změnil fungování českých firem. V dobrém i ve zlém.

Robert Němec, šéf stejnojmenné reklamní agentury, předstoupil jednoho dne před své zaměstnance s nečekanou nabídkou. Měli necelých 24 hodin na to, aby si rozmysleli, jestli si chtějí zabalit kufry a odjet spolu s ním odbavovat své každodenní pracovní povinnosti z Rhodosu. Covidové testy a letenky byl dokonce připraven zaplatit. Nekývl na to ale nikdo, a tak šéf odjel sám. A kupodivu neodjel ani s chlácholivým pocitem, že ušetřil. Takto změnil každodenní život fenomén home officu.
Práce z tepla
„Začal jsem pozorovat, že na lidi v agentuře dopadá deprese. Jsou tři čtvrtě roku doma a při pohovorech někteří přiznali, že reálně pracují jen půlku pracovní doby. Chtěl jsem s tím něco udělat. Odvézt je ven by pro mě sice byly náklady, ale měl jsem spočítáno, že bych ušetřil, protože by s novou vzpruhou začali být výkonnější,“ popisuje.
Nakonec řídil firmu na dálku sám až do dnešních dnů, kdy se musel vrátit kvůli návštěvě dentisty. A všechno prý fungovalo dobře. „Měl jsem už za sebou zkušenost, že s rozběhnutou firmou jsem pracoval z USA na dálku. Musíte mít dané věci, které kontrolujete, a stále se s lidmi bavit,“ mluví o svém receptu na dálkové ovládání firmy.