Hokej se třese na velké peníze. Fortuna se přetahuje s Tipsportem, smát se může zahraniční konkurence
Fortuna chce vytlačit Tipsport a agenturu BPA od hokejové reprezentace. Byznysový boj o český hokej se vede na úrovni svazu i extraligových klubů

Byl z toho pořádný povyk. Minulý týden ve středu se měl odehrát ostrý souboj mezi Motorem České Budějovice a Kometou Brno. Oba týmy však na extraligová kluziště vyjely až o víkendu. Byla to totiž trochu jiná předehra nového ročníku nejvyšší hokejové soutěže. A nešlo při ní o body do tabulky ani o góly, ale o nemalé peníze.
Na půdě marketingové agentury BPA v pražských Vysočanech se brzy ráno jednalo o tom, kdo ze zmíněných klubů bude moci ve svém rozpočtu od příštího roku, tedy od sezony 2023/2024, počítat s miliony korun od tuzemských sázkových kanceláří. V hokeji, na rozdíl třeba od fotbalu, totiž nemohou kluby libovolně nakládat se svými marketingovými právy. Balíkem práv za všechny kluby a nejvyšší soutěž disponuje Asociace profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH) a ta je svěřila letitému partnerovi českého hokeje, agentuře BPA.
Někdejší država byznysového démona z devadesátých let Antonína Charouze patří od roku 2016 sázkové skupině Tipsport. Pravidla pak určuje rozsáhlá marketingová smlouva mezi BPA a APK. Ta také stanoví několik oborových exkluzivit, například na pivovary, pojišťovnictví a právě hazard.