z týdeníku The Economist
Generální ředitel jako novodobý král
Šéfové moderních firem mají pozoruhodně podobné zvyky i zlozvyky jako dynastičtí panovníci

Na začátku 15. století financoval mnoho portugalských objevitelských plaveb kolem Afriky a do Asie princ Jindřich, jehož historikové překřtili na „Jindřicha Mořeplavce“. Když Kryštof Kolumbus sháněl prostředky na chystanou plavbu na západ do „Indie“, nejprve se obrátil na portugalského krále, než uspěl u španělských monarchů Ferdinanda Aragonského a Isabely Kastilské. Evropští panovníci financovali objevitelské výpravy, protože si od nich slibovali rozšíření své moci a majetku.
Generální snění
V 21. století se do dobrodružných a výzkumných výprav vrhli generální ředitelé velkých korporací. Majitel Virginu sir Richard Branson a zakladatel Amazonu Jeff Bezos se nedávno vypravili na okraj vesmíru. Šéf Tesly Elon Musk vybudoval vesmírný program SpaceX a mluví o kolonizaci Marsu. Pánové Musk a Bezos se utkali o zakázku na budoucí dopravu astronautů na Měsíc. Bezos dokonce NASA nabídl, že ji částečně zafinancuje ze svého.
To je samo o sobě pozoruhodné. Před šedesáti lety, když v dobývání kosmu závodily Spojené státy a Sovětský svaz, si jen málokdo dovedl představit, že by se do toho zápolení mohli někdy vložit jednotliví podnikatelé. Tento posun leccos prozrazuje o extrémních boháčích 21. století.